V Španiji so po nesreči razglasili tridnevno žalovanje. Foto: EPA
V Španiji so po nesreči razglasili tridnevno žalovanje. Foto: EPA
Francisco Jose Garzon Amo
Garzon je 13 let delal kot strojevodja. Foto: EPA
Španija
Gre za najhujšo železniško nesrečo v zadnjem desetletju v Zahodni Evropi. Foto: EPA

52-letnega Garzona je preiskovalni sodnik Luis Alaez po dveurnem zaslišanju v nedeljo izpustil v pripora, v katerem je bil od četrtka. Po navedbah domačih medijev je na zaslišanju priznal vožnjo s preveliko hitrostjo in s tem malomarnost zaradi nepazljivosti.

Sodnik mu je odvzel potni list, pozneje pa sporočil, da ga je izpustil, saj bodo potekale nadaljnje preiskave o okoliščinah grozljive nesreče, v kateri je umrlo 79 ljudi. Garzon se mora kljub temu vsak teden pojaviti na sodišču, Španije pa ne sme zapustiti brez dovoljenja. Pol leta tudi ne sme voziti vlaka.

Garzon tako ni uradno obtožen povzročitve smrti iz malomarnosti, je pa osumljen sodelovanja pri tem. Strojevodja naj bi po nesreči, v kateri je bil le lažje ranjen, večkrat dejal, da "želi umreti", neka priča pa trdi, da ga je slišala reči, da "je skušal zavirati, a je bilo prepozno".

Priznal, da je vozil 190 km/h
Vir blizu preiskave je povedal, da je Garzon na zaslišanju potrdil, da se je nesreča zgodila zaradi človeške napake in ne zaradi tehničnih težav. Ponovil je, da vozil 190 kilometrov na uro na odseku proge, kjer je omejitev 80 kilometrov na uro.

Garzon, ki je bil v nesreči lažje poškodovan, je še povedal, da se je tako zmedel, da ni vedel, na katerem delu proge je, in da bi moral upočasniti. Ko je pritisnil na zavoro, je bilo že prepozno, je navedel vir.

Garzona so opozorili, naj upočasni
V eni najhujših železniških nesreč, ki se je v sredo zgodila na severozahodu Španije, se je iztirilo osem vagonov hitrega vlaka, ki je bil iz Madrida namenjen v mesto Ferrol. Strojevodja naj bi v ostrem ovinku pri Santiagu de Compostela, kjer bi moral vlak peljati z 80 kilometri na uro, peljal kar 190 kilometrov na uro.

Predsednik španskega upravljavca železniškega omrežja Adif, Gonzalo Ferre, je poudaril, da je bil Garzon Amo opozorjen, naj upočasni, štiri kilometre pred krajem nesreče. Strojevodja je po poročanju medijev v klicu na pomoč takoj po nesreči priznal, da je na usodnem ovinku peljal več kot dvakrat prehitro. Železniška družba Renfe pa je po nesreči sporočila, da je strojevodja za podjetje delal že 30 let, od tega 13 let kot strojevodja. Skozi usodni ovinek je brez težav zapeljal že 60-krat.

Umrlo devet tujcev
Le nekaj ur pred zaslišanjem je prišla novica, da je umrla še ena potnica, ki je bila v nesreči ranjena in se je borila za življenje. Skupno število žrtev nesreče se je tako povzpelo na 79. Zadnja smrtna žrtev je bila ameriška državljanka. Sodišče v pokrajini Galicija, kjer je prišlo do iztirjenja, je zatem uradno sporočilo, da je v nesreči umrlo devet tujcev.

V Santiagu de Compostela, sicer znanem romarskem središču, kjer bi se moral v četrtek začeti veliki festival v čast zavetniku mesta sv. Jakobu, a so zaradi tragedije vse prireditve odpovedali, bo popoldne množična maša. Udeležil se je bo tudi španski premier Mariano Rajoy, prihod pa so napovedali tudi člani kraljeve družine. Nesreča je celotno pokrajino povsem šokirala, športna dvorana v mestu se je spremenila v začasno mrtvašnico, pri vratih katedrale pa romarji puščajo nešteto rož in sveč.

V bolnišnici ostaja še 70 potnikov, 22 jih je v kritičnem stanju.