Kdo bo rešil Opel, za zdaj ostaja vprašanje brez odgovora. Foto: EPA
Kdo bo rešil Opel, za zdaj ostaja vprašanje brez odgovora. Foto: EPA
Nemški pogajalci so bili po koncu srečanja precej razočarani. Foto: EPA

Nemški ministri so po več kot 12 urah pogovorov sporočili, da se je "reševalni" načrt zožil na tekmo med italijanskim Fiatom in kanadsko Magno, krvido za spodletele pogovore pa pripisali GM-ju in ameriškemu finančnemu ministrstvu. Cilj nemške vlade je bil namreč, da Oplu pomaga, da se obdrži nad gladino, dokler ne bo sklenjen dogovor bodisi z Italijani bodisi s Kanadčani. "Na ameriško ministrstvo smo naslovili svoje zahteve in odgovor pričakujemo do petka. Te odgovore potrebujemo, da lahko oblikujemo načrt," je dejal gospodarski minister Karl-Theodor zu Guttenberg.

Izbira končnega kupca Opla in zaključitev posla bi lahko trajala še nekaj mesecev - časa pa ne podjetje ne nemška vlada nimata, saj General Motorsu, v okvir katerega Opel spada, grozi takojšen bankrot. Ameriški velikan je namreč napovedal, da bo po propadlih pogajanjih v nekaj dneh prijavil bankrot.

Da bi Oplu pomagala prebroditi krizo, je vlada zbrala 1,5 milijarde evrov pomoči, a ob dogovoru z ameriško vlado in GM-jem, ki sta se strinjala, da podjetje na Opel prenese tovarno, prodajno mrežo, patente in pravice do uporabe tehnologije, s čimer želijo v Berlinu preprečiti, da bi se upniki GM-ja v primeru stečaja detroitskega velikana polastili premoženja nemškega podjetja. Pri prenosu gre za vse evropske tovarne GM-ja, razen Rusije in proizvodnih obratov švedskega proizvajalca Saab, kjer so že februarja začeli postopek ločitve od General Motorsa.

Finančni minister Peer Steinbrück je optimistično dejal, da bi dogovor vseeno lahko sklenili do petka, s čimer bi rešili tovarno, a dodal, da so naleteli na "presenečenje in razočaranje" v pogajanjih z ameriškimi pogajalci, saj so pogajalci GM-ja šokirali preostale pogajalce, ko so povedali, da potrebujejo 300 milijonov evrov gotovine.

Sestanek je sicer sklicala nemška kanclerka Angela Merkel, da bi poiskali načrt, ki bi omogočil, da bi podjetje normalno delovalo, dokler ne najdejo končne rešitve. Pred sestankom je bil poleg Fiata in Magne v igri še holding RHJ, ki pa je potem izstopil iz igre, in kitajski BAIC, ki se lahko vrne v igro, če dopolni svojo ponudbo. Fiat je predstavil zelo ambiciozen načrt, v okviru katerega želi poleg Opla vključiti tudi GM-ovi evropski znamki Vauxhall in Saab in oblikovati čezatlantski avtomobilski imperij, v katerega bi bil vključen tudi njegov novi ameriški partner Chrysler.

Opel ima v Nemčiji štiri tovarne, v katerih dela okoli 25.000 delavcev. Njegova usoda je tudi ena izmed pomembnih predvolilnih tem pred septembrskimi zveznimi volitvami.

K. T.