V iskanje morebitnih razbitin letala se je vključilo že 25 držav, iskalna akcija pa je zdaj usmerjena na Indijski ocean in na dva mogoča koridorja - od meje s Kazahstanom in Turkmenistanom prek severne Tajske in južno od Indonezije v južnem Indijskem oceanu. Foto: Reuters
V iskanje morebitnih razbitin letala se je vključilo že 25 držav, iskalna akcija pa je zdaj usmerjena na Indijski ocean in na dva mogoča koridorja - od meje s Kazahstanom in Turkmenistanom prek severne Tajske in južno od Indonezije v južnem Indijskem oceanu. Foto: Reuters
Malezija
Svojci pogrešanih potnikov še vedno puščajo sporočila upanja. Foto: Reuters
Letalo
Letalo malezijske letalske družbe Malaysia Airlines je pogrešano že več kot teden dni. Foto: Reuters

Policija je v soboto preiskala domova 53-letnega pilota Zaharija Ahmada Šaha in 27-letnega kopilota Farika Abdula Hamida, policisti pa so se pogovorili tudi z njihovimi družinskimi člani, da bi dobili čim več podatkov o njunem družinskem življenju ter osebnem, političnem in verskem ozadju. Policija preučuje tudi pilotov simulator letenja.

Malezijski premier Nadžib Razak je v soboto sporočil, da so bili komunikacijski sistemi na letalu najverjetneje onemogočeni, kar je usmerilo pozornost na oba pilota. Glavni pilot naj bi doma sestavil svoj lastni kompleksni simulator letenja, a preiskovalci za zdaj niso našli ničesar, kar bi lahko nanj vrglo senco dvoma. Malezijska policija je ob tem sporočila še, da se v iskanju morebitnih uporabnih informacij osredotočajo na vse potnike in člane posadke.

Gre za običajne postopke
Preiskava se je osredotočila tudi na inženirje, ki bi lahko imeli stik z letalom, preden je to 8. marca vzletelo iz Kuala Lumpurja. Vladna izjava je ob tem poudarila, da gre za običajne postopke za tak primer. "Javnost pozivamo, naj ne dela prehitrih zaključkov v zvezi s policijsko preiskavo," so zapisali in povedali še, da se trudijo dobiti tudi čim več podatkov z radarskih naprav v državah, skozi katere bi lahko letelo letalo.

Preiskovalci so za pomoč pri preverjanju potnikov zaprosili tudi druge države in zdaj čakajo na podatke o vseh, ki so bili na krovu poleta MH370 malezijske letalske družbe. "Še vedno čakamo, da se nekaj držav odzove na naše prošnje," je povedal prvi malezijski policist Kalid Abu Bakar.

V iskanje naj bi se vključilo kar 25 držav
Sledi o izginulem letalu Boeing 777-200 ER z 239 potniki še vedno ni, neuspešno je iskanje letala in njegovih ostankov. Malezijske oblasti so za pomoč pri iskanju prosile druge države - obrnile so se na Kazahstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Pakistan, Bangladeš, Indijo, Kitajsko, Mjanmar, Laos, Vietnam, Tajsko, Indonezijo, Avstralijo in Francijo -, preiskujejo pa obsežno območje kopnega in morja.

Minister za promet Hišamudin Husein je sporočil, da se je število držav, ki sodelujejo v iskanju letala, zvišalo s 14 na 25. "To predstavlja nov izziv za koordinacijo in diplomacijo," je dejal in pojasnil, da je Malezija z najnovejšimi ugotovitvami seznanila predstavnike 22 držav in prosila za njihovo pomoč. Ta bi lahko vključevala tudi potencialno občutljive vojaške in satelitske podatke v lasti držav, kot so ZDA, Kitajska in Francija. "Upamo, da bodo strani, ki nam lahko pomagajo, spregovorile in nam pomagale zožiti iskanje na bolj obvladljivo območje," je dejal minister.

Iskalna akcija osredotočena na Indijski ocean
Premier Nadžib je v soboto napovedal konec iskanja v Južnokitajskem morju, saj so novi satelitski in radarski podatki pokazali, da je letalo, ki je bilo namenjeno v Peking, spremenilo smer letenja in se je usmerilo proti zahodu. Iskalna akcija se zdaj usmerja na Indijski ocean, osredotočajo pa se tudi na dva mogoča koridorja - od meje s Kazahstanom in Turkmenistanom prek severne Tajske in južno od Indonezije v južnem Indijskem oceanu.

Indija je sporočila, da je na željo malezijskih oblasti za zdaj prekinila iskalno akcijo. Ta naj bi spet stekla, ko bo Malezija sporočila nova območja iskanja.

Nekateri mediji poročajo, da naj bi po ameriški oceni letalo letelo južno proti Indijskemu oceanu, kjer naj bi mu zmanjkalo goriva in je padlo v ocean. Zračni prostor bolj severno je namreč precej bolj obljuden in bi letalo tam najverjetneje zaznali. V soboto je malezijski premier sporočil tudi, da so bili komunikacijski sistemi na letalu namerno onesposobljeni, da je to spremenilo smer in da naj bi po izgubi stika s kontrolo zračnega prometa letelo še skoraj sedem ur.