Slovenske vinjete na Hrvaškem še dvigajo prah. Foto: MMC RTV SLO
Slovenske vinjete na Hrvaškem še dvigajo prah. Foto: MMC RTV SLO
Cestninska postaja Log
Po Sloveniji se od 1. julija vozimo brez zastojev na cestninskih postajah. Foto: MMC RTV SLO
Za vožnjo od Zagreba do Splita in nazaj je treba plačati 304 kune. Foto: MMC RTV SLO
Avstrijska vinjeta
Na Hrvaškem so prepričani, da so vinjete v Avstriji bolj poštene. Foto: EPA

Poleg tega da so Hrvati pripravili študijo o tem, kako se izogniti plačevanju vinjet med potovanjem po Sloveniji, so hrvaški mediji še vedno polni člankov o vinjetah in po njihovem mnenju nepravičnem plačevanju cestnin. Poudarjajo, da je mogoče v Sloveniji kupiti le polletno vinjeto, ki stane 35 evrov, ali letno za 55 evrov. poleg tega pa je Slovenija po pisanju Jutarnjega lista uvedla še novost v plačevanju cestnine - vinjeto je treba kupiti tudi za vožnjo po hitrih cestah in obvoznicah mest.

Mediji na Hrvaškem poudarjajo, da je za vožnjo po avtocestah vinjete treba kupiti tudi na Madžarskem in v Avstriji, kjer pa je po mnenju Hrvaške sistem mnogo boljši, saj prodajajo tudi vinjete za čas, krajši od pol leta. V Jutarnjem listu navajajo odgovor Žana Oplotnika iz Darsa, ki je povedal, da bi Slovenija lahko uvedla desetdnevne vinjete po 15 evrov, a da se to nikomur ne bi splačalo.

Po pisanju Jutarnjega lista je plačevanje cestnin, kot obstaja na Hrvaškem in v Italiji, najbolj pošteno. V Italiji je za kilometer avtoceste treba plačati 0,049 evra, na Hrvaškem pa 0,056 evra.

Dvosmerna vožnja od Zagreba do Splita dražja od polletne vinjete
Kot smo že poročali, je Hrvaška služba za avtoceste ministrstvu za promet že predlagala podražitev cestnin za uporabo avtocest za 15 odstotkov za vsa vozila. Tako bi potnike vožnja od Zagreba do Reke stala 65 namesto dosedanjih 56 kun, vožnja med Zagrebom in Splitom pa bi voznike namesto 152 stala 180 kun. Že zdaj tako turisti, ki potujejo v obe smeri za pot od Zagreba do Splita plačajo 43,4 evra, kar je več kot polletna vinjeta v Sloveniji.

Primerjava vinjet in cestnin v sosednjih državah:

Italija (cestnine):
Trst - Genova (532 km) - 26,4 evre
Trst - Milano (410 km) - 20,1 evra
Trst - Verona (252 km) - 12,2 evra
Trst - Firence (388 km) - 20,4 evra
Trst - Rim (662 km) - 34,8 evra

Avstrija (vinjete):
Desetdnevna vinjeta: 7,6 evra
Dvomesečna vinjeta: 21,8 evra
Letna vinjeta: 72,6 evra
(V Avstriji je za vožnjo skozi predora Katschberg in Tauern potrebno plačati dodatnih 9,5 evra)

Madžarska (vinjete):
Štiridnevna vinjeta: 4,96 evra
Desetdnevna vinjeta: 10,34 evra
Mesečna vinjeta: 16,68 evra
Letna vinjeta: 153,93 evra

Hrvaška (cestnine):
Zagreb - Split (380,2 km): 21,65 evra
Zagreb - Lipovac (301,3 km): 15,17 evra

Slovenija (vinjete):
Polletna: 35 evrov
Letna: 55 evrov

Hrvati se izogibajo tudi lastnih avtocest
Poleg alternativnih poti, ki so jih Hrvati našli za potovanje po Sloveniji brez plačevanja vinjet, pa hrvaški mediji predstavljajo alternativne poti, kako se izogniti plačevanju vse dražjih avtocest tudi na Hrvaškem. Jutarnji list piše, da so stroški potovanj v zadnjih letih prekosili tudi najbolj pesimistična pričakovanja in da so se poleg vse višjih cen goriva nepričakovano povišali tudi drugi stroški potovanja.

Jutarnji tako piše, da bi za potovanje od Zagreba do Splita in nazaj z uporabo alternativnih poti sicer porabili več časa, a bi pri tem privarčevali 304 kune, za potovanje od Osjeka do Splita in nazaj pa bi privarčevali kar 498 kun.

B. T.