Naša sogovornica na delovnem mestu (foto: Mateja Vidic) Foto:
Naša sogovornica na delovnem mestu (foto: Mateja Vidic) Foto:
Stavba SPBR-ja v diplomatski četrti Bruslja (foto: Mateja Jurič)
Stavba SPBR-ja v diplomatski četrti Bruslja (foto: Mateja Jurič)


Kako zahteven projekt je logistika vsega naštetega, smo se med drugim pogovarjali tudi z Vesno Zadnik, urednico spletnih strani in administratorko na Stalnem predstavništvu RS pri EU (SPBR). Vesna Zadnik je za čas predsedovanja zaposlena v PR službi, njene delovne naloge pa zajemajo širok spekter; vse od pisanja sporočil za javnost, koordinacije intervjujev, spremljanja medijev, pa do promocije Slovenije. Na kratko nam je orisala nekaj težav in izzivov, s katerimi se soočajo pri organizaciji projekta imenovanega predsedovanje Svetu EU.
Največji izziv je koordinacija vseh dogodkov, ki se odvijajo v Bruslju, saj imajo dnevno na voljo 19 sob in le 12 tolmaških ekip. Prav tolmačenje jim povzroča največje težave, saj tolmačev za slovenščino enostavno ni dovolj. Velik logistični in finančni izziv je tudi ureditev prostorov sekretariata, zagotavljanje papirnega gradiva, raznih daril delegatom in nenazadnje organizacija številnih sprejemov in večerij. Če ob tem upoštevamo, da je imela Nemčija proračun za predsedovanje 120 milijonov evrov, da je predviden francoski 192 milijonov evrov se in da se standardi med predsedovanji različnih držav ne smejo razlikovati, se zavemo, koliko iznajdljivosti je potrebno za izpeljavo projekta Predsedovanje Slovenije Svetu EU s 62 milijoni evrov.
Velikokrat se vprašamo, kaj sploh počne naš birokratski aparat v Bruslju. Pogosto se javnost omeji samo na plače, ki jih birokrati prejemajo za svoje delo. Če pa pomislimo, kakšno odgovornost za uspešno predsedovanje in ne nazadnje tudi ugled Slovenije nosijo zaposleni, se fiksna plača, ki se giblje okoli 3.000 evrov ob tudi dvanajsturnem delavniku ne zdi več tako visoka.
Mateja Vidic
Novico je napisal uporabnik Mateja Vidic