Leto je bilo v znamenju razvoja novih tehnologij, namenjenih predvsem varovanju okolja in varnosti, meni odgovorni urednik Motorevije Franci Kmetič. Dokaz, da zavest o čistejšem okolju trka na vrata, je bil avtomobilski sejem v Frankfurtu, ki je bil posvečen prav tej tematiki.
Prav ta zavest in vse večja cena fosilnih goriv sta proizvajalcem avtomobilov dala zagon za izdelavo do okolja prijaznih vozil. Azijski proizvajalci se še bolj osredotočajo na proizvodnjo hibridov in avtomobilov na električni pogon, evropejski pa na izdelovanje čistejših motorjev. A počasi se tudi to spreminja, saj iz evropskih tovarn zapelje vse več hibridnih različic vozil.
S čim se bomo vozili?
Največje novosti tega leta so bile nova mazda 2, tretja generacija forda mondea in kabrioletna različica kie cee'd. Renault se lahko pohvali s tretjo generacijo lagune in z novim twingom, drugi francoski proizvajalec z novim
V Ženevi smo videli številne novosti. Katere, si poglejte tukaj.
Eni izmed najbolj privlačnih avtomobilov so vedno športni avtomobili, za mnoge pa med njimi prvo mesto zasedajo prav Ferrarijevi poskočni konjički. Tega se dobro zavedajo tudi v Maranellu, zato ni čudno, da je scuderio 430 odkril Michael Schumacher, na odprtju v Frankfurtu pa sta mu družbo delala tudi predsednik Ferrarija Luci di Montezemolu in športni šef te italijanske ekipe v formuli 1 Jean Todt.
Malček povzočil bum
Poletje je bilo - predvsem v Italiji - v znamenju velikega povratka. V začetku julija se je v Torino zgrnila množica navdušencev nad fiatom 500, katerega proizvodnjo so obnovili po 32 letih. "Novi avtomobil se bo prodajal zelo dobro," je takrat dejal eden izmed njih, ki se je v Italijo pripeljal s fiatom 500 iz leta 1959. O tem dvomi Franci Kmetič. "Vsi avtomobili z retro obliko so najprej doživeli veliki bum. Spomnite se samo beetla. Vprašanja pa je, koliko časa bo to trajalo." Tudi v žaru tega buma je trovratni malček prejel številne nagrade, med drugimi je postal evropski avto leta 2008.
SUV: Že videno
Na področju špornih terencev oziroma vozil SUV krivulja prodaje še vedno narašča. Največ športnih terencev je še vedno v ZDA, vse več pa jih je tudi v Evropi in Sloveniji. Od leta 2001 je letna rast prodaje tovrstnih vozil v Evropi 108-odstotna, v Sloveniji število SUV-vozil raste še hitreje od evropskega povprečja. Kmetič pravi, da v letu 2007 ni bilo SUV-vozil, ki bi
Kaj se je dogajalo na Frankfurtskem avtosalonu, si lahko ogledate tukaj.
Tekma se nadaljuje
Leto je zaznamoval tudi boj za prevlado med največjima svetovnima avtmobilskima proizvajalcema, japonsko Toyoto in ameriškim General Motorsom, ki sta praktično poravnana, v boj pa se v prihodnjih letih želi vključiti tudi Volkswagen. Kmetič pravi, da gre za stvar prestiža, saj Japonci želijo, da bi premagali Američane, ki so bili dolgo dominantni. "Lahko kupite eno avtomobilsko znamko in ste številka ena, kar pa lahko prinese tudi več škode kot koristi," meni Kmetič.
Nejc Gole
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje