Uporabo sintetičnih goriv so preizkušali v testnem laboratoriju nemškega avtomobilističnega združenja ADAC s petimi različnimi avtomobili.
Pri analiziranju kemičnih lastnosti preizkušenih goriv so ugotovili, da so razlike večje pri dizelskih kot bencinskih gorivih. Sintetični bencin namreč ustreza trenutno veljavnemu standardu, zato ga lahko vsi avtomobili z bencinskim motorjem uporabljajo že zdaj.
Izpusti primerljivi s fosilnimi gorivi
Meritve izpušnih plinov so pokazale, da izpusti škodljivih snovi pri sintetičnih gorivih niso večji kot pri fosilnih gorivih, temveč so v večini primerov za nekaj odstotkov manjši.
"Ob takšnih rezultatih je vseeno treba poudariti, da smo morali uporabiti prototipna alternativna goriva, ki jih še ne moremo kupiti na prostem trgu. To pomeni, da imajo izdelovalci tovrstnih goriv v prihodnosti priložnost, da sintetična goriva še izboljšajo, s tem pa dodatno zmanjšajo škodljive izpuste," je dejal Blaž Poženel, odgovorni urednik Motorevije, ki jo izdaja AMZS.
Sintetična goriva bi po njegovi oceni lahko odigrala pomembno vlogo pri mobilnosti prihodnosti, a ne tako velike, kot ocenjujejo nekateri odločevalci.
Cena trenutno med štirimi in šestimi evri za liter
"Postopno uvajanje sintetičnih goriv na trg in hkratno postopno uveljavljanje električne mobilnosti se zdi trenutno najučinkovitejši recept za čistejše okolje, če seveda želimo ohraniti trenutno mobilnostno svobodo. Neznanka je le cena sintetičnih goriv, ki se trenutno giblje med štirimi in šestimi evri za liter," je dodal.
Pogon izključno s sintetičnimi gorivi je namreč pogoj, pod katerim bo mogoče na podlagi marca sprejete uredbe Evropske unije po letu 2035 prodajati nova vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem. Spremembo uredbe, ki je sprva predvidevala popolno prepoved prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje, je izpogojevala Nemčija.
Sintetična metanol iz vodika in ogljikovega dioksida
Sintetična goriva bodo z uporabo zelene energije pridobivali iz ogljikovega dioksida. Postopek poteka tako, da s pomočjo elektrolize najprej ločijo vodo na kisik in vodik, nato pa vodik zmešajo z ogljikovim dioksidom, ki ga pridobijo bodisi iz industrijskih postopkov bodisi z zajemanjem iz zraka.
S takšnim mešanjem nastane sintetični metanol. Tega rafinirajo v sintetično bencinsko ali dizelsko gorivo, ki lahko poganja motorje z notranjim zgorevanjem. Pri tem se ogljikov dioksid porabi, namesto da bi končal v ozračju, kar se sicer dogaja pri klasičnih gorivih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje