Glede finalne prireditve Kmetič zagotavlja, da se bo napetost stopnjevala prav do samega konca. Foto: MMC RTV SLO
Glede finalne prireditve Kmetič zagotavlja, da se bo napetost stopnjevala prav do samega konca. Foto: MMC RTV SLO
Audi A4
Audi A4/A5 je še vedno aktualni Slovenski avto leta. Foto: EPA

Kmetič, urednik Motorevije z dolgoletnim stažem, velja za ustanovitelja in gonilno silo izbora, svoje mesto pa ima tako kot vsako leto tudi v strokovni žiriji.

Poslušalci in gledalci so svoj glas že oddali, daleč največ glasov pa je osvojil volkswagen golf. Ali to pomeni, da je končni zmagovalec že znan?
Nikakor ne. Ocena poslušalcev in gledalcev predstavlja le eno osmino končne ocene, saj morajo svoje glasove oddati še uredništva preostalih slovenski medijev, ki sodelujejo v izboru. To se bo zgodilo šele na sami prireditvi, zato je nemogoče reči, kateri avtomobil bo osvojil najvišje število točk in bo s tem postal slovenski avto leta 2009.

Ljudstvo se je za svojega favorita odločilo na podlagi različnih subjektivnih meril. Kakšna pa so merila pri ocenjevanju strokovne komisije?
Člani strokovne komisije se odločajo na podlagi določenih meril: oblike, prostornosti, voznih lastnosti, voznih zmogljivosti, gospodarnosti, funkcionalnosti, varnosti, tehnične inovativnosti, prijaznosti do okolja in podobno, zelo pomembno merilo pa je primernost avtomobila za slovenski avtomobilski trg.

Finalno prireditev Slovenski avto leta 2009 si oglejte v petek 9. januarja ob 20.25 na prvem programu TV Slovenija.

Kako komentirate izbor končnih petih finalistov?
Ljudje so tako izbrali, kot so, zato nimam kaj veliko za dodati. Gre za avtomobile, ki pomembno obvladujejo slovenski trg, so pa opazne velike razlike med kandidati, saj je le osem avtomobilov osvojilo točke - poleg petih finalistov še škoda superb, fiat 500 in citroen C5. V izboru je bilo letos sicer 28 avtomobilov, lani pa 21 (v izboru so sodelovali vsi novi modeli avtomobilov, ki so prišli na trg v letu 2208 in jih je bilo do 15. decembra registriranih vsaj 50).

Kaj se zgodi, če pride na končnem izboru do enakega števila točk?
Pravilnik jasno določa, da je končni zmagovalec tisti, ki je osvojil največ prvih mest. Če tudi v tem primeru pride do izenačenja, pa o zmagovalcu odloča število glasov bralcev in poslušalcev.

Izbor za slovenski avto leta ste s pomočjo Avta in šport, Motorevije in Vala 2002 ustanovili leta 1992, pozneje pa so se pridružili še nekateri drugi mediji. Načrtujete morda v prihodnosti kakšno spremembo v tej smeri in pri izboru na splošno?
Za zdaj kakšnih večjih sprememb ne načrtujemo. Tokratni izbor je že 17. po vrsti, ljudje vedo, kako poteka, skozi leta si je ustvaril tudi svojo kredibilnost in svoj čar.

Jure Rejec