Razstavni prostori niso nič manj bleščeči kot avtomobilski lepotci pod njimi. Takole so se na avtosalon pripravili pri Mercedesu Benzu. Foto: EPA
Razstavni prostori niso nič manj bleščeči kot avtomobilski lepotci pod njimi. Takole so se na avtosalon pripravili pri Mercedesu Benzu. Foto: EPA

V zadnjih letih so se tako rekoč vsi avtomobilski saloni trudili, da bili v ospredju njihove razstavne ponudbe do okolja prijazna vozila, kot so na primer avtomobili na alternativna goriva, na elektriko ali pa hibridi.

V podobno smer so šli tudi organizatorji letošnjega frankfurtskega avtosalona, ki dajejo poudarek predvsem na vsakdanje, praktične in nazadnje manjše avtomobile, ki so sprejemljivi po ceni, varčni z gorivom, do okolja prijazni in opremljeni z najnovejšimi tehnološkimi dognanji.

Čeprav jim je do določene mere svoj načrt uspelo uresničiti, pa so in bodo seveda tudi v prihodnje obstajali takšni avtomobili, ki pod svojimi pokrovi skrivajo požrešne motorje, razvijajo izjemne hitrosti, so pa potratni in do okolja precej neprijazni. Ker pa se običajno za veliko hitrostjo in močjo skrivajo tudi visoke cene, so takšni lepotci bolj kot ne nedosegljivi oziroma namenjeni le za ekskluzivne kupce, ki si to lahko privoščijo. Prav v tem pa se skriva tisti mik, zaradi katerega je večina oči na avtosalonih usmerjenih prav vanje – nič drugače ni niti v Frankfurtu.

Audi predstavlja model R8 spyder 5.2 FSI quattro, katerega motor V10 razvije moč 386 kW (525 KM), za pospešek od nič do 100 km/h potrebuje 4,1 sekunde in doseže končno hitrost 313 km/h. Avtomobil vključuje tehnologije, kot so Audi Space Frame (ASF), stalni štirikolesni pogon quattro, LED-luči in inovativni opcijski mikrofon na varnostnem pasu. Ima popolnoma avtomatsko lahko platneno streho, ki tehta okrog 30 kilogramov. Odpre in zapre se v 19 sekundah, tudi med vožnjo pri hitrosti do 50 km/h. V obliki črke z se zloži v poseben predal nad motorjem, pri tem pa se pokrov samodejno odpre in zapre. Ogrevano zadnje steklo, ki je ločeno od strehe, se skrije v zadnjo pregradno steno. Foto: EPA
Rolls-Royce je na avtosalon pripeljal novi model, imenovan ghost (slo. duh). Poganja ga rolls-royceov 6,6-litrski V12 motor, ki ga je pomagal razviti BMW, sicer lastnik podjetja, in naj bi bil izjemno tih. Proizvedel naj bi 420 kW (563 KM), njegova končna hitrost naj bi znašala 250 km/h, do stotice pa naj bi pospešil v 4,7 sekunde. Avtomobil, ki se lahko pohvali z inteligentnim zračnim vzmetenjem in visoko naprednim računalniškim sistemom s senzorji za parkiranje, bodo proizvajali v Rolls-Royceovi tovarni v Zahodnem Sussexu. Foto: EPA
Italijanski Maserati predstavlja svoj prvi štirisedežni kabriolet – imenuje se grancabrio, poganja pa ga 4,7-litrski pogonski agregat V8 s 323 kW (439 KM). Opremljen je z samodejnim menjalnikom, njegova streha pa je tradicionalno platnena. Prvi kupci se bodo lahko z njim zapeljali spomladi 2011, zanj pa bo morali odšteti od 105.000 evrov naprej. Foto: EPA
Aston Martin predstavlja svoj prvi avtomobil s štirimi vrati – elegantni rapide je zelo nizek in predstavlja konkurenco porscheju panameri, kljub temu da prihaja na trg pol leta za "nemcem". Povedati je treba, da rapide ni limuzina, ampak t. i. "hatchback", zato sta zadnja sedeža primerna predvsem za dva manjša človeka oziroma dva, ki ne bosta preveč raztegovala svojih nog. Avtomobil, ki je v praksi podaljšan model DB9, poganja V12 motor, ki razvije 350 kW (470 KM). Zanimivo je, da ga bo izdelovala Magna, podjetje, ki je kupilo nemški Opel, in to v naši bližini, v avstrijskem Gradcu. Rapide prihaja v prodajne salone spomladi prihodnje leto, njegova cena pa naj bi se gibala okrog 170.000 evrov. Foto: EPA
Nemški Mercedes Benz je predstavil težko pričakovanega novega športnika z uradno oznako mercedes-benz SLS AMG, ki naj bi bil neuradni naslednik legendarnega modela 300 SL gullwing z dvižnimi vrati. Pod pokrovom se skriva 6,3-litrski motor V8, opremljen s sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, ki proizvede 414 kW (563 KM) moči in 650 Nm navora. Do 100 km/h naj bi potreboval 3,8 sekunde, končna hitrost pa znaša 317 km/h. Za zaviranje 1,7 tone težkega SLR-ja skrbijo karbonsko keramične zavore. Proizvodnja naj bi se začela konec 2010, prodaja pa spomladi leto pozneje. Znana je že cena za nemški trg, ki znaša natančno 177.310 evrov. Foto: EPA
Nemški izdelovalec avtomobilov Wiesmann je v Frankfurt pripeljal »retro roadsterja« MF5. Njegov 5-litrski V10 motor, ki so si ga sposodili pri BMW-ju, razvije 380 kW (507 KM), do 100 km/h pospeši v 3,9 sekunde, njegova končna hitrost pa znaša 310 km/h. Navor znaša 520 Nm. Izdelati nameravajo le 55 primerkov, njihova cena pa se bo začela pri natančno 189.500 evrih. Foto: EPA
Lamborghini se predstavlja z reventonom brez strehe, ki so mu pripeli oznako roadster. Če lahko tokrat začnemo s ceno – stane kar 1,1 milijona evrov. Avtomobil, ki v strupeni srebrni barvi spominja na morskega psa, ima pod pokrovom 6,5-litrski V12 motor s 486 kW (661 KM) moči, ki se na vsa štiri kolesa prenaša preko polavtomatskega menjalnika. To je morda ena od pomanjkljivosti, a športnih užitkov pri tem roadsterju to zagotovo ne more pokvariti. Do 100 km/h sicer pospeši v 3,4 sekunde, vsega skupaj pa nameravajo izdelati manj kot 20 primerkov. Foto: EPA
Eden izmed najtežje pričakovanih avtomobilov letošnjega avtosalona je nedvomno nov ferrari z oznako 458 italia, ki so ga predstavili v družbi Michaela Schumacherja. Gre za povsem superšportnik, ki velja za naslednika modela F430. Zunanjost so oblikovali pri Pininfarini, za notranji del pa je poskrbel ferrarijev oblikovalec Donata Coca. Pod pokrovom se skriva novi, sredinsko nameščen, 4,5-litrski V8-motor, ki ob 9.000 vrtljajih proizvede 419 kW (570 KM) moči. Navor znaša 539 Nm, že 80 odstotkov pa ga je mogoče doseči pri 3.250 vrtljajih. Za 100 kilometrov vožnje naj bi 458 italia porabil 14 litrov goriva.Pospešek do 100 km/h znaša ob teži 1.380 kg 3,5 sekunde, končna hitrost je po navajanju Ferrarija višja od do zdaj za njihove osemvaljnike nedosegljivih 325 km/h. Za prenos moči skrbi 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki poganja zadnji par koles. Foto: EPA
Nemški Volkswagen je na avtosalon pripeljal najmočnejšega golfa do zdaj – golf z oznako R je zamenjava za upokojenega golfa R32. Poganja ga novi motor s 199 kW moči (270 KM), ki je precej bolj varčen od svojega predhodnika. Ta je za 100 km vožnje porabil 10,7 litra, novi motor pa naj bi »pil« le 8,5 litra, kar je za eno petino manj. Do 100 km/h naj bi golf R s pogonom na vsa štiri kolesa potreboval 5,7 sekunde, največja hitrost pa znaša 250 km/h. Foto: EPA
Nemški Porsche je pripeljal prenovljeno različico svojega paradnega modela 911 turbo, tako v kupejevski kot kabrioletni različici. Novi 911 je od svojega predhodnika nekoliko lažji, poleg tega pa so inženirji zamenjali prejšnji 3,6-litrski motor in ga nadomestili s 3,8-litrskim šestvaljnikom z neposrednim vbrizgom goriva, ki poganja tudi model carrera S. Ta bo zmogel 367 kW (500 KM - 20 več kot pri predhodniku), kar bo zadostovalo za končno hitrost 312 km/h. Od 0 do 100 km/h bo novi 911 turbo pospešil v 3,4 sekunde, poraba na 100 km pa naj bi znašala od 11,4 do 11,7 litra goriva, kar je za približno petino manj kot predhodnik. Za prenos moči nemškega športnika bo med drugim skrbel 7-stopenjski menjalnik PDK z dvojno sklopko. Osnovna kupejevska izvedba bo stala približno 145.000 evrov, za kabrioleta pa bodo kupci morali odšteti še ducat evrskih tisočakov več. Foto: EPA
Britanski Lotus, ki se naslednjo sezono vrača v karavano formule 1, predstavlja dirkalno verzijo svojega modela evora, ki so mu nadeli oznako type 124. Avtomobil za GT3 so iz štirisedežnika spremenili v enosed, njegov V6 motor, sposojen od Toyote, pa namesto 207 kW (280 KM), po predelavi razvije 296 kW (400 KM). Type 124 naj bi se na dirkališču prvič pojavil 24 maja prihodnje leto in sicer na Nurburgringu. Foto: EPA