Nova trojka se lahko pohvali z zmanjšano težo in porabo goriva, zmanjšanim koeficientom zračnega upora, povečano varnostjo in nekaj novimi elektronskimi sistemi. Foto: EPA
Nova trojka se lahko pohvali z zmanjšano težo in porabo goriva, zmanjšanim koeficientom zračnega upora, povečano varnostjo in nekaj novimi elektronskimi sistemi. Foto: EPA
Mazda 3
Za pogon bodo skrbeli osnovni trije motorji: 2,2-litrski diesel iz mazde 6, 1,6-litrski dizel in dvolitrski bencinski agregat. Foto: Mazda
Mazda 3
K nam naj bi nova mazda zapeljala sredi maja. Foto: Mazda

Še pred približnom enim letom smo o vsakem novem avtomobilu natančno razlagali, kaj ta pomeni za določenega proizvajalca. Danes pa se ne sprašujemo več ne po spolu ne po sklonu, temveč le še po številu … prodanih vozil, seveda.

In tu je mazda 3 na dobri poti. Predstavili so namreč novo generacijo in prejšnja, ki se poslavlja, naslednici pušča kar 2 milijona prodanih primerkov, kup avtomobilskih nagrad in rekordov ter predvsem zavedanje, da se v razredu C ali živi ali propade.

Značilna sprednja maska
Nova mazda 3 v svet gleda s širokim nasmehom svoje prednje maske. Mogoče za koga celo s preširokim, saj je na trenutke skoraj kot žaba, ki so jo poslali v kraljestvo muh, vendar lahko bolj filozofsko usmerjeni v krivinah pločevine vidijo, kako se avto posmehuje globalni krizi! Kot se ji bodo kmalu vsi Mazdini avtomobili, ki dobivajo podobne sprednje maske. Pa karoserijo na stran.

Poslušajte celo oddajo APM Vala 202.


Smerniki tudi z zvočnim signalom
V Evropi in tako tudi v Sloveniji se Mazda drži lanskih številk, kar je ogromen uspeh, ki priča o kakovosti tega japonskega proizvajalca. Nova trojka je tako stopila v ogromne škornje svoje predhodnice - ali so ji preveliki, bo pokazal čas. Ob standardnih kategorijah, ki jih mora osvojiti novo vozilo - se pravi zmanjšana teža in poraba goriva, zmanjšan koeficient zračnega upora in povečana varnost -, je nova trojka predstavila nekaj sistemov, ki so bili še do včeraj bolj doma v večjih in prestižnejših avtomobilih. Sistem opozarjanja na od zadaj prihajajoče vozilo s svetlobnim in ob vključenem smerniku tudi zvočnim signalom, je pametna novost, ki pa od voznika zahteva več privajanja, kot bi si človek mislil. Prav tako je izboljšana vodljivost vozila z novim volanskim mehanizmom, predvsem pa je vozilo sestavljeno s filigransko natančnostjo japonske tradicije.

Ne manjka niti sistem Start&Stop
Zanimivo je, da so se snovalci odločili v vozilo vgraditi tudi povsem nov 2,2-litrski dizel, ki smo ga pred kratkim spoznavali v mazdi 6. Ta velik, močan in čist agregat ob 1,6-litrskem dizlu in dvolitrskem bencinskem agregatu tvori srčiko pogonov nove trojke in upamo si trditi, da se skoraj ne more zgoditi, da bi bila trojka podmotorizirana! Jasno pa je, da govorimo šele o prvih tednih in mesecih življenja novega avtomobila. Že ob samem rojstvu pa so inženirji že napovedali mnoge vznemirljive elemente, ki bodo kmalu prišli v vozilo. Na prvem mestu bo to sistem Start&Stop, ki bo deloval na drugačnih tehnoloških osnovah kot danes znani podobni sistemi, za ljubitelje ekstremov pa še letos prihaja tudi mazda 3 MPS.

Običajna vozila, najverjetneje v že znanih in dobro sprejetih paketih opreme, pa se na slovenskem trgu pričakuje sredi maja. Cena je še neznanka!

Marko Radmilovič/J. R.