Deltina oblika je po mnenju marsikaterih njen velik plus. Foto: Lancia
Deltina oblika je po mnenju marsikaterih njen velik plus. Foto: Lancia
Lancia delta
V notranjosti se hitro opazi fiatatov vpliv. Foto: Lancia
Fiat croma
Croma je relativno preprost avtomobil, ki pa za svoj denar ponuja veliko. Foto: Fiat

"Pa skočimo malo na Apeninski polotok!" To je sicer rekel tudi Hanibal, pa poglejte, kako se je končalo! Na srečo so sloni eno, avtomobili pa drugo, in ena bleščečih zvezd škornja je gotovo Lancia. Slavni priimek in če je slavno tudi ime – Delta - je zanimanje vzbujeno.

Ko uzremo novo delto, je treba toliko stvari pozabiti. Izbrisati. Delta je legendarni dirkalnik, za katerega poznavalci še danes trdijo, da je kronski dragulj v zgodovini relija. Nova delta je njegova antiteza. O tem, kako se zgodovina drugič pojavi kot farsa, razglabljajo tisti, ki jim oblika nove delte ni všeč. Mi sicer iskreno upamo, da je več onih drugih, kajti drzno, sveže, ekstravagantno in vpadljivo deltino oblikovanje je eden redkih upov v prihodnosti avtomobila kot takega.

Čuti se vpliv lastnika
Notranjščina diši po Fiatu in bi bilo čudno, če ne bi, kajti geni so eno, lastništvo pa je drugo. Delta je postala udoben avto, nenavadne zunanjosti, malomeščanske notranjosti in proletarske tehnike. Turbodizel je sicer močan, vendar … dizel v lancii? Agregat, ki je sicer vprežen v šeststopenjski menjalnik, je imel smolo, da je med testom naletel na izjemno nizke temperature, ki so ga kar mučile; pa ne bomo obešali na veliki zvon, zlahka je lahko krivo tudi nekakovostno gorivo, kot znajo povedati vsi lastniki dizlov.

Poslušajte celotno oddajo Avtomobilskoprometne minute na Valu 202.

Sistem za preprečitev nenamerne menjave pasu
Delta se, čeprav je po baročno mehka, pelje presenetljivo agilno. Sicer se "zaziblje", a ostane v smeri. Aha še to; v smeri ostane tudi zaradi sistema, ki preprečuje nenamerno menjavo voznega pasu. Napreden sistem, ki ga ponuja tudi že redka konkurenca, je bil vsaj za nas v lancii prijetno presenečenje. Deluje povsem spodobno, celo na do te tehnologije neprijaznih slovenskih cestah. Če bo koga obvaroval pred prometno nesrečo, je dosegel svoj namen. Delto bomo imeli na očeh, ali drugače rečeno … nikar je ne bi smeli spreminjati, ker se predmestni mulci repenčijo po spletnih forumih.

Fiat croma – (ne)upravičene kritike?
Vsaj toliko nenavaden ptič kot lancia delta je tudi Fiatova croma. Že ob rojstvu so jo kritiki odkrito zmerjali in resnici na ljubo … avto še danes ne ve, kaj bi bil. Ali limuzina, ali karavan, ali enoprostorec; leta so dodala samo to, da smo se ljudje o njem nehali spraševati. In kar je najbolj pohvalno; avto se je prenehal spraševati tudi sam o sebi! Croma je, kar je, in to ji je dovolj. Osvežitev je prinesla nekaj uskladitve s trenutno hišno modo, to pa je v glavnem vse. Microsoft nam je omogočil, da smo v arhivu prebrskali zamere, ki smo jih gojili do crome pred nekaj leti, in danes skrušeno priznamo, da smo takrat objavili kar nekaj neumnosti. Kajti tokrat nas je croma, če ne že navdušila, pa v celoti zadovoljila. Malo je k temu pripomogel petvaljni multijet; odločen dizel, ki ga je težko prestrašiti!

Udobje pred tehniko
Samodejni menjalnik je pol koraka za sodobnimi prestavnimi čudesi, a prijeten in enostaven za uporabo. Croma prepriča tudi s prostornostjo, z udobnim in nenapornim sedenjem ter z zanimivim razmerjem med tem, kaj ponuja, in tem, koliko zahtevajo zanjo. Croma je avtomobil, ki bi si zaslužil več pozornosti - a kot smo že omenili … zdi se, kot da se za cromo neko nasilno oglaševanje ne spodobi več.

J. R.