Iz teženj po promociji izhajajo vse današnje težave elektromobilnosti v Sloveniji ‒ namreč, marsikateri župan je postavil polnilnico bolj zato, da se je lahko poslikal pred njo, kot pa, da bi res ponudil neko uporabno vrednost za voznike električnih avtov. In tako je bilo polnjenje pogosto povezano z raznimi kolobocijami. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Iz teženj po promociji izhajajo vse današnje težave elektromobilnosti v Sloveniji ‒ namreč, marsikateri župan je postavil polnilnico bolj zato, da se je lahko poslikal pred njo, kot pa, da bi res ponudil neko uporabno vrednost za voznike električnih avtov. In tako je bilo polnjenje pogosto povezano z raznimi kolobocijami. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Spremembe zahtevajo svoj čas, kar se več kot očitno vidi tudi pri elektromobilnosti.

Po eni strani se zdi, kot da se o tem samo veliko govori in da je prodanih avtomobilov le za vzorec, kar sicer drži, a po drugi strani spregledamo, da se je v zgolj nekaj letih na polju popularizacije električnih avtomobilov zgodilo več, kot se je prej v 100 letih s katerim koli drugim gorivom.

Iz soda v kozarec in nato v avtomobil

Ali ste se kdaj vprašali, kako je bilo v Sloveniji včasih z bencinskimi postajami? Takrat, ko je bilo avtomobilov le za vzorec. V Ljubljani so bile bencinske črpalke dolgo prenosne in največkrat so bile v lasti hotelirjev, trgovcev ali gostincev, bencin pa so iz sodov pogosto točili najprej v kozarce in šele iz njih v avtomobile.

V Avtompobilnosti smo se s sogovorniki vprašali, kaj bilo treba urediti? Da bomo držali tempo z razvojem elektromobilnosti v avtoindustriji, bo seveda država morala postoriti še marsikaj. Zagotovo je največji problem s stanovanjskimi bloki, ti so pač iz nekih drugih časov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V Avtompobilnosti smo se s sogovorniki vprašali, kaj bilo treba urediti? Da bomo držali tempo z razvojem elektromobilnosti v avtoindustriji, bo seveda država morala postoriti še marsikaj. Zagotovo je največji problem s stanovanjskimi bloki, ti so pač iz nekih drugih časov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Gostilne in hoteli se prilagajajo

Se pravi popolnoma enako kot danes. Sod bencina je danes na primer MOON-ov hranilnik električne energije, poslovni model in interes polnjenja pred gostilnami in hoteli pa je danes tudi enak. Ponuditi elektriko gostu z električnim avtomobilom. Vse je isto.

Sorodna novica Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Zato smo se v oddaji Avtomobilnost posvetili glavnim vprašanjem v elektromobilnosti, o katerih smo na veliko govorili že leta 2014. Takrat smo v Slovenijo dobili prve električne renaulte, pa e-golfe in e-upe, in takrat se je zdelo, da zdaj pa res vstopamo v dobo elektromobilnosti v Sloveniji, v dobo, ko električni avto ne bo več zgolj za pionirje. Rekli smo si, da zdaj bo šlo pa res hitro. In velike globalne avtomobilske znamke so res pospešile, tako smo danes spet na prelomni točki imamo namreč avtomobile z velikimi dosegi, predvsem pa imamo avtomobile, ki so tehnološko zasnovani tako, da bodo omogočali veliko serijsko proizvodnjo, milijonsko proizvodnjo.

Doseg električnih vozil se je v zadnjih petih letih bistveno izboljšal. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Doseg električnih vozil se je v zadnjih petih letih bistveno izboljšal. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Avtomobilisti naredili delo, kaj pa občine in država?

Pogovarjali smo se s predstavnikoma Društva za električna vozila in z njima ocenili, ali tempo proizvajalcev avtomobilov držijo tudi drugi akterji na elektromobilnostnem področju, predvsem država, občine in ponudniki električne energije ter polnilnic. Prišli smo do zanimivih zaključkov.

Več pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.

Avtomobilnost