Pri hrvaškem podjetju Rimac Automobili so po nekaj letih razvoja in nekaj proizvedenih prototipnih vozilih na spletu predstavili proizvodno različico svojega električnega superavtomobila. Javnosti bo uradno razkrit na avtomobilskem salonu v Ženevi.
Hrvat Mate Rimac je z inženirji želel narediti avtomobil, ki je hitrejši, agilnejši in prilagodljivejši kot konkurenčna vozila. Nastal je Concept one. Ne gre za predelavo vozila, ampak za vozilo, ki je nastalo iz nepopisanega lista papirja in je bilo že od začetka zasnovano kot čisto električno vozilo. To se izkazuje v sami arhitekturi in obliki vozila.
Poseben način razporejanja navora
Pogon sestavljajo štirje elektromotorji s permanentnimi magneti v središču pogonskih koles. Sistemska moč proizvodne različice je 800 kilovatov in 1600 Nm navora. Ključ pri vsem je sistem R-AWTW (Rimac All Wheel Torque Vectoring), ki s številnimi senzorji optimizira razporeditev navora na vsako posamezno kolo, to pa je zmožen storiti 100-krat v sekundi.
Concept one ima za vsako kolo po en menjalnik, zadaj sta nameščena dvostopenjska dvosklopčna menjalnika.
Pri podjetju Rimac Automobili trdijo, da je rezultat vodljivost, ki ji konkurenca ni kos. Voznik lahko izbira med štirimi režimi delovanja, od udobnega do driftanja, omogočeno je spremljanje telemetrije in povezava s hitrim internetom.
14,2 sekunde od 0 do 300 km/h
Druga pomembna tehnološka novost je sistem baterij, sestavljen iz 8.450 celic, vse so nadzorovane individualno. Baterija pri pospeševanju omogoča zagotoviti moč do 1 MW, ob zaviranju pa sistem regeneracije kinetično v električno energijo pretvarja s keramičnimi zavorami, tudi po 400 kW naenkrat.
Od 0 do 100 km/h pospeši v 2,6 sekunde, od 0 do 200 km/h v 6,2 sekunde in od 0 do 300 km/h v 14,2 sekunde.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje