Avtomobilski analitiki pričakujejo, da se bodo po Japonski že v bližnji prihodnosti za podobno potezo odločili tudi v Evropi. Ichikoh s svojim francoskim partnerjem Valeom računa na dober posel tudi v Evropi. Foto: BMW
Avtomobilski analitiki pričakujejo, da se bodo po Japonski že v bližnji prihodnosti za podobno potezo odločili tudi v Evropi. Ichikoh s svojim francoskim partnerjem Valeom računa na dober posel tudi v Evropi. Foto: BMW

Japonci so zakonsko odobrili uporabo kamer namesto klasičnih vzvratnih ogledal v množičnih serijskih avtomobilih.
Mnogo avtomobilskih proizvajalcev je do zdaj že prikazalo konceptna vozila brez klasičnih ogledal, ki so jih nadomestili z digitalnimi kamerami.
Te vozniku na zaslonu v potovalni kabini prikazujejo sliko za vozilom. Digitalne kamere so manjše od klasičnih ogledal, kar vpliva na boljši zračni koeficient vozila in s tem na nižje emisije in nižjo porabo goriva. Trenutno avtomobilskim proizvajalcem uvajanje digitalnih kamer preprečuje zakonodaja, a tudi ta se je ponekod že začela spreminjati. Japonci že dovoljujejo uporabo kamer namesto ogledal.
Zakonodajalci v deželi vzhajajočega sonca so odločitev pojasnili s tem, da je videotehnologija tako napredovala, da omogoča boljšo ločljivost slike, kar naj bi pripomoglo k varnejši vožnji.
Velik posel za dobavitelje
Pri podjetju Ichikoh, znanem dobavitelju svetlobne opreme in ogledal v avtomobilski industriji, vidijo v tem velik potencial in že razvijajo sisteme, ki jih bodo prodajali proizvajalcem vozil. "Digitalna ogledala bodo postala standard in mi moramo biti pred vsemi drugimi," je prepričan šef Ichikoha Ali Ordoobadi. Pri dobavitelju sistemov predvidevajo, da bo do leta 2023 na japonskem trgu 29 odstotkov vseh vozil opremljenih z digitalnimi kamerami, ki bodo nadomestile vzvratna ogledala. To pomeni 2,3 milijona vozil.

Pri Boschu so že razvili videosisteme, vgrajene v A-strebričke za uporabo pri tovornjakih. Novi cadillac CT6 ima ogledalo, ki se lahko spremni v videozaslon, sistem pa je plod znanja podjetja GentexCorporation.
Videosistemi imajo številne prednosti, kar zadeva varnost, so prepričani dobavitelji. Kamere so lahko nameščene kjer koli na vozilu, s čimer so izničeni vsi "mrtvi koti". Kamere lahko odpravijo težavo bleščanja, v temi osvetlijo dogajanje za vozilom, zajamejo širši kot pogleda za vozilom. Takšni sistemi so tudi elegantnejši, lažji in bolj aerodinamični od običajnih ogledal.

Pri Ichikohu računajo, da bodo kmalu tudi drugje po svetu sprejeli zakonodajo, ki bo omogočila vgradnjo kamer na vozila. Med drugim naj bi to še letos omogočila tudi Evropska unija, piše Automotive News Europe. Ichikohov evropski partner je francosko podjetje Valeo.