Kabrioleti so po navadi med atraktivnejšimi avtomobili na trgu in spodbujajo sanje o posebnih užitkih v vožnji. Foto: Audi
Kabrioleti so po navadi med atraktivnejšimi avtomobili na trgu in spodbujajo sanje o posebnih užitkih v vožnji. Foto: Audi
Audi A4 Cabriolet
Velik del uporabnikov kabrioletov se ne odloča za tisti »veter v laseh« prav pogosto. Foto: Audi

Delež kabrioletov, prodanih na evropskem trgu, se je v približno dveh desetletjih precej povečal. V letih 2004 in 2005 so kabrioleti tako dosegli 2,8-odstotni tržni delež, kar je bistveno več kot desetletje pred tem, ko je statistika leta 1995 zaznala le 1,3-odstotni tržni delež. Čeprav se je delež vozil z zložljivo streho po letu 2007 začel spuščati, pa še vedno ostaja nad dvema odstotkoma.

Kabrioleti bolj iskani kot kupeji
Razloge za to, da so kabrioleti očitno bolj iskano blago kot kupeji, je mogoče najti tako v večji ponudbi modelov na trgu kot lažji dosegljivosti vozil, ki pri marsikom še vedno veljajo za poseben statusni simbol ali pa vsaj čisto poseben užitek v vožnji z vetrom v laseh.

Vendar pa rezultati najnovejše raziskave, opravljane na enem izmed največjih evropskih trgov za kabriolete, kažejo, da se velik del kupcev za nakup kabrioletov odloča zaradi drugih razlogov, in ne želje po vetru v laseh. Kar 64 odstotkov lastnikov kabrioletov v Veliki Britaniji tako nikoli ali pa le zelo redko zloži streho, saj se je kar 46 odstotkov lastnikov tovrstnih vozil za nakup odločilo zaradi videza, in ne želje po vetru v laseh.

Med tistimi, ki se pogosteje vozijo s spuščeno streho, je več žensk, 39 odstotkov se jih tako skoraj vedno vozi s spuščeno streho, med moškimi vozniki je takšnih le 32 odstotkov. Le 17 odstotkov ženskih voznic pa nikoli ne spusti strehe, medtem ko je ta delež pri moških voznikih večji in dosega 27 odstotkov.

Atraktivni, a manj uporabni
Rezultati raziskave pa dejansko niti niso presenetljivi, vsaj ne za tiste, ki imajo s kabrioleti nekaj izkušenj. Kljub atraktivnosti in posebnemu statusu v praksi pač ne sodijo med najbolj uporabne.

V nasprotju s predstavami številnih o neločljivi povezanosti kabrioletov s soncem, na trgih v državah s pogostimi vročimi sončnimi dnevi niso prav iskano blago, saj vožnja z odprto streho pod žgočim soncem ni vedno najprijetnejša, še posebej ne v mestni gneči. Največji evropski trgi za kabriolete so tako države v zmernejšem podnebnem pasu, na severozahodu Evrope.

V primerjavi z drugimi karoserijskimi različicami pa so kabrioleti tudi precej manj uporabni. Na račun zložljive strehe je po navadi manj prostora na zadnjih sedežih, manjši je prtljažnik, za dostop v kabino je na voljo le dvoje vrat, tisti s platnenimi strehami so mehkejši oreh za ljubitelje tuje lastnine, strešni mehanizem pa je dodatni »kandidat« za drage servisne posege.