Širša uporaba električnih avtomobilov v naslednjih dveh desetletjih bo zahtevala tudi razvoj tehnologij za pametno upravljanje energije. Med rešitvami, ki bi pomagale uravnavati količino energije v omrežju in preprečiti električni mrk v konicah porabe, se pojavlja tehnologija V2G (Vehicle to Grid). Ta predvideva, da bodo avtomobili po potrebi vračali energijo v omrežje, kar pa nedvomno zahteva učinkovito komunikacijo med vozili in infrastrukturo.
Iskanje skupnega jezika
Tako kot pri sistemih za polnjenje električnih avtomobilov, kjer se industrija še vedno odločila med standardi CHAdeMO in SSC, tudi za komunikacijo še ne obstaja splošno sprejet standard za izmenjavo podatkov med vozili, viri energije in drugimi aparati, ki so priključeni na omrežje.
Zato je nastal projekt EEBUS, pri katerem trenutno sodeluje več kot 70 podjetij, med drugimi tudi Audi, in ki želi ustvariti evropski standard, ki bi ga sprejeli proizvajalci avtomobilov, dobavitelji energije, pa tudi proizvajalci gospodinskih aparatov, ki porabijo veliko jakosti energije tudi v domovih. S preložitvijo polnjenja električnih avtomobilov v korist drugih naprav ter uporabo energije, ki je shranjena v baterijah električnih avtomobilov, se bomo lahko izognili nevarnosti preobremenitev v konicah porabe energije.
Najprej v audiju e-tron
Novi protokol so preizkusili v Audijevi tovarni v Bruslju, kjer nastaja model e-tron. Prva različica te tehnologije bo na voljo že ta mesec s prvimi dobavami modela e-tron prvim strankam. E-tron se bo lahko povezal s hišnim omrežjem wi-fi ter uravnaval polnjenje glede na potrebe gospodinjstva po energiji. To komunikacijo bo omogočal Audijev sistem Connect, ki bo opcijsko na voljo od konca letošnjega leta in sloni na obstoječih platformah tipa HEMS (Home Energy Management System) ,na katerih delujejo obstoječi sistemi za pametni dom.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje