
Ford capri je bil nekoč zelo priljubljen športni kupe, ki je danes posodil svoje ime novemu, električnemu kupeju. V Avtomobilnosti smo v Sloveniji našli odlično ohranjen originalni primerek caprija. Novodobni capri pravzaprav stopa v velike čevlje, saj je stari capri za svoj volan posedel skoraj dva milijona voznikov. Največ povpraševanja je bilo v Nemčiji, sploh pa v Veliki Britaniji, kjer so ga tudi izdelovali in vanj vgrajevali zelo raznolike bencinske motorje ter ga množično predelovali v zelo hitre turne dirkalnike.
V Sloveniji smo našli odlično ohranjen primerek originalnega caprija. Govorili smo z lastnikom, ki nam je povedal, zakaj je ta starodobnik tako poseben. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Mustang za vsakogar
Ampak kaj je tisto, kar je pred več kot pol stoletja resnično pripomoglo k veliki priljubljenosti tega avtomobila? Evropejci smo takrat v ameriških filmih že lahko občudovali ikoničnega mustanga. Ta mustang je bil z ogromnim V8 prevelik zalogaj za večino precej racionalnejših evropskih voznikov. Tako je mustangov oblikovalec Philip Thomas Clark vzel skice mustanga in popravil nekaj linij, tehniki pa so si izposodili nekaj materiala pri bolj preprostih evropskih fordih, kot je bila na primer model cortina. Naredili so avtomobil, ki so ga predstavili z besedami: "Avto, ki si ga vedno obljubljal sebi!" “Mustang za vsakogar” je bil na voljo z majhnim štirivaljnikom prostornine 1,3 litra, ali pa precej večjim 3,0-litrskim šestvaljnikom. Nekaterim je vanj na koncu vseeno uspelo stlačiti tudi mustangov osemvaljnik.

Za Evropo
Nekaj ključnih podatkov o originalnem ford capriju
Proizvajalec: Ford Europe (v glavnem v Nemčiji in Veliki Britaniji)
Leto začetka proizvodnje: 1969
Leto konca proizvodnje: 1986
Platforma: Temelji na podvozju ford cortine
Oblika karoserije: 2-vratni coupé
Število generacij: 3
In ko smo že pri mustangu: po električnem mustangu je torej zdaj ford predstavil tudi električnega caprija. Ampak tako kot sta bencinski in električni mustang popolnoma ameriška zgodba, sta oba caprija popolnoma evropska zgodba. S tem pa dobimo nekaj tipično evropskih značilnosti.
V Avtomobilnosti smo se odpeljali v svet evropske avtomobilske romantike. Našega caprija namreč poganja 1,7-litrski bencinski V4-motor, ki ima 55 kilovatov moči. Avtomobil ni hiter. Ali je enostaven za vožnjo? Sodobni avtomobili s servovolanom in asistenčnimi sistemi so seveda bolj enostavni. Ampak ključno vprašanje je tokrat: Ali ima ta avtomobil karakter? Seveda, ima ga, in to ogromno. To je eden izmed razlogov, da je tudi capri postal zvezda televizije. Na spletu sem izbrskal podatke, da se pojavi v skoraj 1000 različnih produkcijah po vsem svetu.

Novemu, električnemu capriju se bomo v naši oddaji posvetili še podrobneje, ko ga primerno stestiramo, na našem kanalu na YouTubu in portalu MMC RTV SLO pa vam že ponujamo številne druge teste in zanimive vsebine.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje