Bigster je prva dacia v spodnjem srednjem razredu. A Romuni zagotavljajo, da bo ostal cenovno dosegljiv. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Bigster je prva dacia v spodnjem srednjem razredu. A Romuni zagotavljajo, da bo ostal cenovno dosegljiv. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Kot namiguje že njegovo ime, je to povečan duster. Duster za tiste, ki za svoje avanture potrebujete več prostora, za potnike in prtljago. Dacia je z bigsterjem vstopila v višji segment. V segment C, kot mu sami pravijo, ki velja za enega najbolj priljubljenih in zahtevnih segmentov v Evropi. In s čim ga bodo napadli? Pravijo, da z rekordi v prostornosti. Bigster v primerjavi z dusterjem prinaša dodaten prostor v potniški kabini in v prtljažniku.

Vabimo vas, da si ogledate videoprispevek iz oddaje Avtomobilnost, v katerem so o posebnostih bigsterja spregovorili tudi strokovnjaki, ki so bili pristojni za razvoj vozila.

Z velikim zanimanjem sem sedel na zadnjo klop, za katero pri Dacii pravijo, da je rekordno prostorna, predvsem po višini in za kolena. Zadnja klop je tudi v resnici zelo prostorna, zato lahko sklepam, da se bodo zadaj zelo udobno vozile tudi višjerasle osebe.

Bigster je za skoraj 23 centimetrov daljši od dusterja. Z boka opazimo drugačno tretje stransko okno, spremnjen je tudi stebriček. Izberete lahko do 19-palčna (48,26 centimetra) platišča in prvič tudi dvobarvno karoserijo. Streha je lahko črna. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Bigster je za skoraj 23 centimetrov daljši od dusterja. Z boka opazimo drugačno tretje stransko okno, spremnjen je tudi stebriček. Izberete lahko do 19-palčna (48,26 centimetra) platišča in prvič tudi dvobarvno karoserijo. Streha je lahko črna. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Velik prtljažnik s pametnimi rešitvami

Drugi rekord pa Dacia obljublja v prtljažniku, ki ga lahko opcijsko tudi električno odpiramo. Ta ima zajetno prostornino 667 litrov, s potegom za ročicama pa lahko klop zložimo v razmerju 40:20:40. Tako lahko vozimo daljše predmete tudi ob štirih potnikih v vozilu. Če zadnjo klop popolnoma zložimo dobimo ravno dno, ki ima dolžino 2,7 metra. V prtljažniku imamo tudi enega izmed priročnih pritrdišč Dacijinega sistema “youclip”, ki so razpršeni po celotnem avtomobilu. Pritrdišča je mogoče uporabiti za držalo tabličnega računalnika, žep za drobnarije, držalo za pametni telefon, obešalnik za oblačila, pa še kakšen namen bi se našel.

Bigster si je armaturno ploščo sposodil pri dusterju. Klimatska naprava je lahko dvopodročna, ima tudi panoramsko strešno okno, sedeže spredaj lahko prilagajate električno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Bigster si je armaturno ploščo sposodil pri dusterju. Klimatska naprava je lahko dvopodročna, ima tudi panoramsko strešno okno, sedeže spredaj lahko prilagajate električno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Robustna kabina, ki jo je enostavno vzdrževati

Sicer pa je prednji del notranjosti v celoti prevzet od dusterja. Prinaša precej robustne plastike in ponekod celo pralne materiale. Vsekakor pa je digitalna pismenost Dacijinih avtomobilov v zadnji generaciji dosegla bistveno višjo raven kot prej.

Še več detajlov notranjosti pa tudi zunanjosti, kjer je Dacia uporabila poseben material z nazivom “Starkle”, vam ponujamo v ločenem videoprispevku.

Kar zadeva bigsterjeve pogone, so na voljo štiri različice, v vseh primerih z vsaj blago pomočjo električne energije. Štirikolesni pogon je tako kot pri dusterju na voljo le s turbobencinskim trivaljnikom, sprememba pa je doletela hibridni pogon z vrha ponudbe. Če je bencinski del hibridnega pogona pri dusterju predstavljal 1,6-litrski motor, so pri dacii zdaj uporabili 1,8-litrski motor.

V Avtomobilnosti smo podrobno preizkusili tudi model duster. Vabljeni k ogledu videoreportaže.

Pregled različic: Dacia bigster

RazličicaEnergentNajvečja močPogonMenjalnik
MHEV-G 140bencin, LPG, elektrika103 kWprednji6-st. ročni
MHEV 140bencin, elektrika103 kWprednji6-st. ročni
MHEV 130 4x4bencin, elektrika96 kWštirikolesni6-st. ročni
HEV 155bencin, elektrika115 kWprednjiSamodejni
V bigsterju lahko tudi prespite. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
V bigsterju lahko tudi prespite. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Bigster bo s svojo preprosto zasnovo in predvsem prostornostjo skušal nagovoriti zelo racionalne kupce svojega segmenta. A to seveda ne pomeni, da ta avto ni namenjen pustolovščinam ali pa kampiranju. Tudi bigster je na voljo s posebnim spalnim paketom, ki ga zelo preprosto spremeni v avtodom. Spalni paket smo že preizkusili v modelu jogger.

Našo spalno izkušnjo lahko spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.