
Moje mnenje je, da čeprav mladi predstavljajo vozniško tveganje, bi se morali mi starejši od mladih res veliko učiti. Zato zgodbo vzemimo kot veliko brco v zadnjico oziroma kot domačo nalogo, da moramo skupno mobilnost predebatirati skupaj z mladimi in kakšno vozniško pravilo v temeljih tudi predelati. Zgodba se nam je sestavljala več let. Na številnih preventivnih dogodkih Zavarovalnice Triglav.
Tokrat pa smo se udeležili dogodka Anatomija vožnje: Mobilnost generacij od X do Z, ki predstavlja povzetek vseh misli, ki so nastali v zadnjih letih. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Mladi spadajo v rizično skupino
Naj bo zgodba še tako pozitivna za mlade, ne gre zanemarjati tega, da mladi spadajo v tvegano skupino. "V Zavarovalnici Triglav pri izračunu avtomobilske premije opazujemo približno 50 različnih parametrov, od katerih se pet nanaša na osebo, preostalih 45 pa na lastnosti vozila. Vse to nam daje možnost, da lahko z gotovostjo napovemo smernice v prihodnosti. Podatki kažejo, da so mladi vozniki, ki imajo tudi manj izkušenj, v povprečju približno trikrat bolj tvegani od tistih bolj izkušenih, kar rešujemo tudi z zavarovanjem Mladi voznik. Pri tem pa je zanimivo, da lahko tveganje tako dobro opišemo tudi zato, ker določen tip voznikov vedno izbira tudi določen tip vozila," je povedal direktor avtomobilskih zavarovanj v Zavarovalnici Triglav Jaka Klement.

Na dogodku so poudarili, da je imel skoraj vsak tretji, ki je vozil e-skiro, že prometno nesrečo. Ob tem lahko dodamo, da se mladi precenjujejo. Na enem od preteklih dogodkov v obliki delavnic smo v Avtomobilnosti ugotovili, da mladi preprosto niso tako sposobni, kot mislijo, da so. Skoraj tri četrtine voznikov e-skiroja niso pravilno zavirale, niso hkrati uporabili obeh zavor. 62 odskokov mladih običajno ne nosi čelade. 40 odstotkov mladih pa nikoli ne uporablja čelade!
Mladi sprašujejo in ne verjamejo vsemu
Mladi tudi niso dobro telesno pripravljeni. Košarkarski trener Miro Alilović je na razpravi poudaril, da so se otroci včasih igrali na igrišču, so se skrivali, plezali. Danes se 14-letniki ne znajo ustaviti.

To se na prevoznih sredstvih odraža v slabšem zaznavanju in reakciji. Zaradi tega bi mladi morali narediti kakšen trening več, da bodo telesno pripravljeni in tako tudi vozniško bolj vešči. Nič novega, da so z mladimi težave. Vendar smo naredili korak v pozitivno smer. Borisa Kokalja, pevca skupine Kokosy smo vprašali, ali so mladi res bolj egoisti kot ekipni igralci? "Mladi danes ne verjamemo vsemu, kar nekdo izjavi. Mi smo večji preizpraševalci avtoritet. Ko kakšna multikorporacija izjavi, da mislijo na nas, mi vemo, da ne mislijo na nas. Se strinjam, da je lahko naša generacija bolj individualistična, s tem imamo težavo, je pa tudi bolj ljubeča in občutljiva za čustva in blaginjo ljudi okoli nas. Nismo taki egoisti, da nam je vseeno za teto ali dedka v avtomobilu. Smo čuječi in poskušamo biti pozorni na soljudi."
Mladi nam morajo začeti zaupati
Prihajamo torej na področje, kjer si morajo odločevalci delati zapiske. Potrebno je, da nam mladi zaupajo. Ko dobimo vprašanja, zakaj moram nekaj narediti, je treba znati tudi odgovoriti na vprašanje. Mlade stvari zanimajo in jih je težko pretentati. Da lahko mlade kaj novega naučimo, moramo res veliko znati. Če je bila včasih na prvem mestu avtoriteta, je danes vloga učiteljev in trenerjev drugačna, in to lahko prenesemo tudi na področje mobilnosti.
Tako kot v športu je enako v prometu. Mladi nam jasno kažejo, da je kakšno pravilo že zastarelo, zato bi morali pri projektih vključevati mlade, saj popolnoma drugače razmišljajo in funkcionirajo. Ena od idej je tudi, da bi bile ceste bolj barvite.
Zakaj? Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje