Nissan, General Motors, Honda, Renault in Peugeot so med družbami, ki imajo v mestu Vuhan ali prizadeti provinci Hubej velike proizvodnje kapacitete in so januarja že prenehali delo. Poleg tega bi lahko motnje v delovanju utrpela tudi avtomobilska industrija zunaj regije.
Nemški Volkswagen ima na Kitajskem okoli 24 proizvodnih obratov, v katerih izdelujejo avtomobile in sestavne dele, kar predstavlja 40 odstotkov celotne svetovne proizvodnje nemškega velikana, piše CNN.
Škoda se šteje v milijardah
Nemški novičarski portal "n-tv" pa povzema poročilo Univerze Duisburg-Essen, kjer so naredili vzorčni izračun, v katerem so ugotavljali, kako velika je do zdaj povzročena gospodarska škoda za nemške proizvajalce avtomobilov. Podjetja, ki proizvajajo vozila ali sestavne dele v prizadetih regijah na Kitajskem, izgubijo na stotine milijonov evrov od prodaje vsak dan. Nemški proizvajalci skupaj ustvarijo na Kitajskem okoli 150 milijard evrov prometa na leto oziroma 600 milijonov evrov na dan.
Velika modrica za avtomobilsko industrijo
Ntv.de navaja direktorja inštituta Ferdinanda Dudenhöfferja: "Če bo epidemija dosegla vrhunec v 14 dneh, kot napovedujejo strokovnjaki, in se bo vse vrnilo v normalno stanje v dveh mesecih, bo industrija dobila veliko modrico."
Volkswagen je v zadnji izjavi za javnost napovedal, da bo večina tovarn, ki so zaprte od 17. januarja dalje, začela obratovati še ta teden, vključno z avtomobilsko tovarno VW, ki sodeluje s podjetjem SAIC v Šanghaju.
Kitajska podjetja, ki so dobavitelji avtomobilski industriji, so pred svojimi novoletnimi prazniki sicer naredila zaloge delov, ki pa kopnijo. Kitajski dobavitelji in tovarne za montažo so že pred 9. februarjem podaljšali predhodno načrtovane novoletne zaustavitve. Toda nekatera podjetja so zaustavitve potisnila še naprej v mesec februar.
FCA kmalu brez delov za avtomobile
"Skoraj vsi proizvajalci vozil v svoje modele vgrajujejo izdelke iz Kitajske," je dejal Dan Hearsch, poslovodja za avtomobilsko in industrijsko prakso svetovalnega podjetja AlixPartners.
Šef Fiat Chryslerja Mike Manley je že pretekli četrtek za Financial Times dejal, da bodo morali v svojih tovarnah za teden ali dva ustaviti proizvodnjo avtomobilov, če deli ne bodo začeli v tovarne prihajati v dveh do štirih tednih. Za katera vozila naj bi primanjkovalo delov, ni navedel. Srbski spletni portal "Vrelegume" tako ugiba, ali bo ravno Fiatova tovarna FCA Srbija v Kragujevcu tista, ki bo utrpela poledice koronavirusa in bo še dodatno škodila tovarni, v kateri so morali biti samo lani delavci zaradi pomanjkanja dela 130 dni na prisilnem plačanem dopustu, brez upoštevanja praznikov in dopustov.
Hyundai ustavil domačo proizvodnjo
Iz Hyundaia so med prvimi opozorili na pomanjkanje delov iz Kitajske, zaradi česar so bili prisiljeni ustaviti proizvodnjo v svojih južnokorejskih tovarnah. Drugi svetovni proizvajalci avtomobilov niso razkrili podrobnosti o morebitnih motnjah zunaj Kitajske, vendar so potrdili, da skrbno spremljajo položaj in ocenjujejo tveganja.
Automotive News Europe navaja šefa Toyotine nabave Masajoši Širajanagija, ki je dejal, da proizvajalci avtomobilov "zelo spremljajo zaloge komponent" zunaj Kitajske. General Motors ima številne ekipe zaposlenih, ki delajo ves čas, da odpravljajo težave, je dejal glavni finančni direktor znamke.
Iz Suzukija so sporočili, da preučujejo možnost nabave avtomobilskih delov, izdelanih na Kitajskem, zunaj Vuhana. Suzuki na Kitajskem ne proizvaja in ne prodaja nobenih avtomobilov, tam pa kupuje nekaj sestavnih delov za svoje tovarne v Indiji, kjer prek svoje lokalne enote Maruti Suzuki India nadzoruje približno polovico trga osebnih vozil.
Zaradi cunamija bolje pripravljeni
Hearsch iz AlixPartners še pravi, da so proizvajalci avtomobilov sicer bolje pripravljeni na krizo kot še pred desetletjem. Tako proizvajalci kot glavni dobavitelji avtomobilski industriji so ukrepe za tovrstne primere izvedli leta 2011 po smrtonosnem cunamiju na Japonskem, ki je prizadel nekatere ključne dobavitelje avtomobilski industriji.
Danes uporabljajo prilagodljivo proizvodno opremo za izdelavo delov, ki jo je mogoče tudi na novo programirati ali preseliti, piše Automotive News Europe. Ko je požar v tovarni dobaviteljev v Michiganu ogrožal proizvodnjo Fordovih visoko donosnih tovornjakov, je Ford hitro preselil proizvodno orodje v tovarno v Ontariu.
Kitajska še tretje leto zapored v rdečih številkah?
Kljub temu celotne proizvodnje iz kitajske pokrajine Hubej ni mogoče nadomestiti ali preseliti. Po podatkih IHS Markit je Hubei ena od 11 kitajskih provinc, kjer proizvedejo dve tretjini vozil na Kitajskem. Če bodo proizvodne linije v marcu ostale v mirovanju, bi proizvodne izgube na Kitajskem postale ogromne, proizvodnja avtomobilov pa bi bila v prvem četrtletju v minusu za 1,7 milijona vozil, napoveduje IHS.
Tudi če kitajske regionalne vlade v prihodnjih dneh zopet zaženejo tovarniško proizvodnjo, pa znajo veliko težavo predstavljati delavci, ki v strahu pred virusom ne želijo delati.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje