Če bi za kateri majhen avtomobil po letu 1991 lahko rekli, da ga na slovenskih cestah vidimo najpogosteje, bi to lahko bil renault clio. Navsezadnje ga je Renault v prvi in drugi generaciji izdeloval v Novem mestu, kamor se je vrnil na začetku lanskega leta.
Renault clio se je prvič predstavil junija 1990 na avtomobilskem salonu v Parizu, potem pa je na evropskih trgih počasi nadomestil renault 5. Po prvi osvežitvi marca 1993 so začeli clia izdelovati tudi v novomeškem Revozu, kjer je najprej zamenjal še vedno priljubljeno, a močno ostarelo katrco oziroma renault 4, julija 1996 pa tudi renault 5.
Zanimivo je, da so cliu prve generacije namenili kar dve koreniti prenovi, ki sta se odražali v spremembah karoserije, pa tudi v tehniki, saj je začetek življenjske dobe preživel s tehniko, ki jo je podedoval od renaulta 5, življenje pa je končal precej sodobnejši.
Renault mu je namenil tudi kar nekaj posebnih različic, med katerimi so največ zavisti vzbujali športni clio 16V, clio williams ali clio RSi, razkošnejši je bil clio baccara, s prihodnostjo pa se je spogledoval leta 1995 predstavljeni clio electrique, ki ga je, kot pove ime, poganjal elektromotor.
Trdoživa generacija
Clio prve generacije počasi postal zastarel in jeseni leta 1997 ga je nasledil clio druge generacije, ki se je od predhodnika razlikoval po veliko bolj zaobljenih karoserijskih oblikah. A ne le po teh. Renault se je namreč odzval na kritike voznikov, da na cliu hitro zarjavijo prednji blatniki, in jih izdelal iz plastike. Tudi pokrov motorja je bil na nekaterih različicah iz aluminija. Septembra 2000 je postal clio tudi varnejši, saj so mu namenili štiri serijske zračne vreče, junija 2001 pa je prvič dobil uglajeni dizelski motor 1,5 dCi.
Brez naslednika v tej generaciji ni ostal niti clio williams. Decembra 1999 je namreč prišel renault clio sport oziroma RS s precej silovitim motorjem 2,0 16V. A naslov najbolj športnega serijskega clia mu je že prej, novembra 1998, vzel clio V6 renault sport trophy, pri katerem je kar 170-kilovatni sredinsko vgrajeni motor V6 3,0 24V poganjal zadnji kolesi in ga v 6,4 sekunde pognal do 100 kilometrov na uro.
Druga generacija clia je bila tudi zelo trdoživa. Danes, ko na cestah že dolgo vozita dve generaciji naslednikov, prihaja pa že nova, ga v Kolumbiji še vedno izdelujejo, dolgo pa se je ohranil tudi v novomeškem Revozu, kjer so ga nehali izdelovati šele leta 2015.
Pet zvezdic
Junija 2005 predstavljeni clio tretje generacije se je, tako kot clio druge generacije v razmerju do clia prve generacije, seveda povsem razlikoval od predhodnika. Zasnovali so ga na novem podvozju, ki si ga je delil tako z "bratom" renaultom modusom kot tudi "sestrično in bratrancem" nissanoma micro in note. Z novo generacijo je močno zrasel, njegovo dotedanje mesto pa tedaj deloma zapolni manjši twingo.
Tudi clio tretje generacije je napredoval na področju varnosti, saj je na preskusnih trčenjih EuroNCAP osvojil pet zvezdic. K temu so pripomogli tudi vzglavniki z možnostjo preprečevanja poškodb vratu, poseben vzglavnik za otroke in prilagoditev sedeža otrokom na zadnji klopi. Namenili so mu tudi druge ugodnosti večjih modelov, kot so bili elektronska kartica, elektronski sistemi za pomoč vozniku in večjo varnost ter smerno prilagodljivi žarometi in podvozje, ki se je zgledovalo pri večjem meganu. S tem je tudi v tej generaciji opravičil znameniti slogan prve generacije: "Ima vse, kar imajo veliki."
Tehnologija iz formule 1
Junija 2006 je naslednika tretje generacije dobil tudi clio RS, v katerem je prenovljeni bencinski motor 2,0 16V razvijal največjo moč 145 kilovatov. Pohvalil se je tudi s tehnologijo iz formule 1, saj je bil med drugim opremljen z difuzorji zraka, ki so jih Renaultovi inženirji razvili prav na osnovi izkušenj z dirkalnimi bolidi.
In od jeseni 2012 se je clio po cestah vozil v četrti generaciji, ki je pravkar doživela naslednika. Menjava bi bila že prej, če ne bi bila tako priljubljena, da je na proizvodnih trakovih tovarn v Flinsu v Franciji in turškem mestu Bursa zmanjkalo prostora, zato je na začetku leta clio spet prišel tudi na Revozove tekoče trakove, se tako vrnil v Novo mesto in spet postal slovenski avtomobil. Renault je vrnitev clia zaznamoval na prav poseben način, saj je pripravil le slovenskim kupcem namenjeno serijo renault clio I feel Slovenia.
Zdaj je na prvi peta generacija, ki na slovenske ceste prihaja letos jeseni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje