Pri preizkusu v visokoresolucijskem laboratoriju lahko hkrati sodelujejo strokovnjaki na različnih koncih sveta. Foto: Ford
Pri preizkusu v visokoresolucijskem laboratoriju lahko hkrati sodelujejo strokovnjaki na različnih koncih sveta. Foto: Ford
Fordova navidezna resničnosti
V navideznem svetu je mogoče z avtomobilov "zapeljati" v različna okolja in preizkušati delovanje v različnih položajih. Foto: Ford
Fordova navidezna resničnosti
Oblikovalci in razvojni inženirji lahko v tridimenzionalnem svetu tudi "fizično" preizkušajo podrobnosti. Foto: Ford

Čeprav "glineni" modeli avtomobilov v različnih razmerjih velikosti še niso povsem obsojeni na izumrtje, tako zaradi uporabnosti kot tudi tradicije, pa se poleg oblikovalcev zunanje podobe avtomobilov na računalniške simulacije čedalje pogosteje zanašajo tudi oblikovalci notranjosti. Nove tehnologije namreč omogočajo več možnosti in poglabljanje v podrobnosti, ki so jih lahko nekoč preizkušali šele v poznejših fazah razvoja, za morebitne spremembe pa so potrebovali bistveno več časa.

Hitrejši in cenejši preizkus več možnosti
V sodobnem visokoresolucijskem razvojnem laboratoriju, kot je na primer Fordov, lahko oblikovalci in razvojni inženirji v navidezni resničnosti preizkusijo tudi številne podrobnosti in popravke opravijo hitreje na podlagi izkušenj z več mogočimi rešitvami. Samo letos so tako na 193 virtualnih avtomobilskih modelih preizkusili 135.000 podrobnosti, kar bi bilo s klasično metodo izdelave fizičnih modelov časovno in ne nazadnje finančno povsem neizvedljivo.

Čeprav gre pri tem za morda na prvi pogled zanemarljive podrobnosti, kot so na primer oblika in položaj bočnih ogledal ter tretja zavorna luč pri ameriški različici modela fusion ali pa izvedba brisalnikov vetrobranskega stekla pri modelu mustang, pa prav seštevek takšnih podrobnosti močno vpliva na vtis in uporabnost končnega izdelka.

Srečanja v navideznem svetu z več koncev sveta
Preizkušanje različnih tehnoloških rešitev v navideznem svetu pa ima v časih globalizacije tudi to prednost, da lahko pri razvoju lažje sodelujejo oblikovalci in inženirji iz različnih koncev sveta in se ne glede na zemljepisni položaj "zberejo" kadar koli na skupnem mestu v navidezni resničnosti ob računalniškem modelu celega avtomobila ali pa le posameznega sklopa.

Visokoresolucijsko navidezno resničnost lahko ustvarijo s pomočjo laboratorija, v katerem so lahko le računalniško simulirani prototipi ali pa že obstoječ fizični model avtomobila, v in na katerem bi radi preizkusili različne rešitve. S pomočjo kamer, ki nadomeščajo človekove oči, prenesejo realno sliko in jo združijo z navideznim svetom.

Tridimenzionalnost pa omogoča tudi dejanski "fizični" preizkus delovanja posameznega detajla ali celotnega sklopa v vozilu. To pa pomeni, da pride končni izdelek na trg že bolj preizkušen kot nekoč, ko so šele izkušnje pokazale na pomanjkljivosti ali slabosti in je bilo treba s spremembami po navadi počakati na prvo pomladitev modela.