Novi polo je tako oblikovno kot tudi tehnično podoben zadnji generaciji svojega večjega bratranca golfa. Foto: Volkswagen
Novi polo je tako oblikovno kot tudi tehnično podoben zadnji generaciji svojega večjega bratranca golfa. Foto: Volkswagen
VW polo
Polo si deli platformo z drugima dvema avtomobiloma koncerna Volkswagen - seatom ibizo in prihajajočim audijem A1. Foto: Volkswagen

Skoraj 11 milijonov izdelanih in prodanih v malo manj kot četrt stoletja – nekaj jih je takih, in med njimi tudi VW-model polo.

Zdaj se nam je prikazala naslednja, peta generacija in lahko trdimo, da smo imeli kaj videti. Do štirih metrov dolžine mu manjkajo le še trije centimetri, sicer pa je novi polo tako oblikovno kot tudi tehnično blizu zadnji generaciji golfa – to pa zagotovo ne more biti slaba popotnica. Ob všečni podobi in prostornejši notranjosti, ki jo bodo občutili predvsem potniki zadaj, je treba poudariti še bogato serijsko opremo, ki vsebuje tudi klimatsko napravo in elektronski stabilizacijski sistem.

Poslušajte celotno oddajo APM Vala 202.

Najvarčnejši naj bi porabil le 3,3 litra
Na voljo bo tudi kar nekaj novih motorjev, ki se v duhu časa ne ponašajo z obilico konjev oziroma kW, ampak se trudijo biti prijazni do okolja in seveda tudi lastniku. Bencinski so 1,2-litrski in eden 1,4, moči med 44 in 77 kilovati, trije pa so dizelski, vsi 1,6-litrski, moč pa znaša 55, 66 ali 77 kW. Prihodnje leto se bo v novem polu pojavil še 1,2 litrski 55-kilovatni dizelski TDI BlueMotion, ki naj bi s sistemom start-stop in tudi z nekaterimi aerodinamičnimi izboljšavami ter zmanjšanjem teže vozila (na 1.080 kg) dosegel povprečno porabo le 3,3 litra goriva na 100 prevoženih km, izpust CO2 pa bo omejen na 87 g/km.

Najprej s petimi, nato tremi vrati
Na testnih vožnjah smo lahko uživali tudi v polu z 1,2-litrskim 77-kilovatnim bencinskim motorjem TSI , ki so ga opremili še s 7-stopenjskim DSG-menjalnikom – kombinacija je zelo prijetna in vabljiva, v ponudbi pa bo jeseni. Cena takega pola se seveda precej razlikuje od tiste za osnovnega, ki so jo postavili na 10.800 evrov – to pomeni 5-vratno različico - ki se k nam pripelje julija, jeseni pa bo tudi pri nas še 3-vratni polo, ki bo za 400 evrov cenejši. A kaj napovedujemo novemu polu? Ja, vseh 5 zvezdic (bi rekli) na Euro NCAP testiranju, to prav gotovo, pa skoraj verjetno tudi kar dobro prodajo …

Janez Martinčič/J. R.