Hibrid za zdaj napovedan le za ZDA, v Evropo pa poleti prihajajo optime s klasičnim pogonom. Foto: Kia
Hibrid za zdaj napovedan le za ZDA, v Evropo pa poleti prihajajo optime s klasičnim pogonom. Foto: Kia

Pogonski sklop hibridne optime je vzporedni hibridni sistem, kjer bencinski motor deluje v kombinaciji z majhnim električnim motorjem in poganja sprednji kolesni par. Za prenos moči 2,4-litrskega bencinskega motorja z največjo močjo 124 kilovatov (168 KM) in električnega motorja z močjo 30 kilovatov (41 KM) pa skrbi 6-stopenjski samodejni menjalnik. Kot poudarjajo pri izdelovalcu, je hibrid pri porabi goriva za 41 odstotkov varčnejši od različice s klasičnim motorjem, celoten sistem pa z energijo varčuje, kjer je to le mogoče; vključno z izkoriščanjem energije pri zaviranju in izklapljanjem motorja med mirovanjem vozila.

Prodaja hibridne optime je za zdaj napovedana le za trg v ZDA, v Evropo pa poleti prihajajo različice s klasičnim pogonom. Junija bo tudi v Sloveniji na voljo optima z 1,7-litrskim dizelskim motorjem.

Prodaja optime s hibridnim pogonom v Evropi pa je verjetno odvisna predvsem od odziva ameriških kupcev in nenazadnje praktičnih izkušenj z novo tehnologijo. Pri zadnji konstruktorji med drugim izpostavljajo litij-polimerske baterije, ki so jih razvili v sodelovanju s podjetjem LG Chem. Življenjska doba baterij naj bi bila minimalno 10 let ali približno 240.000 kilometrov. Baterije pa se lahko pohvalijo tudi z majhno težo 43,6 kg in majhno prostornino, kar olajša namestitev v vozilu.