Na policiji pravijo, da se vozniki držijo pravil v prometu že, če se policisti po cesti vozijo z dvignjeno tablo, ki opozarja na nadzor policije. Foto: RTV SLO
Na policiji pravijo, da se vozniki držijo pravil v prometu že, če se policisti po cesti vozijo z dvignjeno tablo, ki opozarja na nadzor policije. Foto: RTV SLO
Kamera v policijskem vozilu
Kamera v policijskem vozilu dokumentira vse prekrške. Foto: RTV SLO
Policija uporablja 10 videonadzornihsistemov provida, ki so vgrajeni v osebna vozila. Eden izmed njih je ford mondeo z 2,5-litrskim V6 motorjem, ki premore 125 kW (170 KM). Foto: RTV SLO
Policisti skrbijo za red in varnost na cesti. Vsak mora opraviti tudi tečaj varne vožnje. Foto: RTV SLO
Monitor v policijskem vozilu
Monitor v policijskem vozilu z daljinskim upravljalcem policiji omogoča natančno spremljanje vozila. Foto: RTV SLO

Učinkovit način za lovljenje prekrškarjev na cesti, ki na tak ali drugačen način ogožajo sebe in druge udeležence v prometu, deluje na pricipu sledenja vozila.

Naprava deluje tako, da policist v avtomobilu z vgrajenim videonadzornimsistemom na določeni razdalji spremlja vozilo v prekršku in meri hitrost svojega avtomobila. Naprava izračuna povprečje prevožene poti in hitrosti.

Najboljši posnetki s provido so do 300 metrov, tako da policistom ni treba vozilu slediti ravno za "ritjo" in s tem dodatno ogrožati prometno varnost. Da prekršek dokažejo, je treba prevoziti določeno pot. Če se vmes vrine tovornjak ali drugo vozilo, se snemanje prekine in ga je treba ponoviti.

"Provida je namenjena nadzoru prometa oziroma njegovemu varnemu odvijanju. Za prehitre voznike so postavljeni radarji, ki avtomatsko ob prehitri vožnji slikajo vozilo, položnica pa pride na dom," poudarja Hribar. "Cilj uporabe ni nekomu škoditi, ampak nevarne voznike spraviti s ceste," dodaja Hribar.

Posnetka se ne da prelisičiti
Prednost provide je tudi ta, da policist ne more goljufati, vse pa je dokumentirano na video posnetku. Seveda je pri meritvi upoštevana toleranca, in sicer 7 km/h nad 100 km/h.

S provido se ne dokazuje le prehitra vožnja, ampak tudi varnostna razdalja, nepravilno vključevanje v promet, nepravilno menjavanje pasov, pripenjanje potnikov, govorjenje po telefonu, neupoštevanje talnih označb, vožnja skozi rdečo luč ...

Posnetek je namreč najboljši dokaz, zato se po besedah policistov tudi vozniki skorajda ne pritožujejo in se odzovejo zelo mirno. Voznik je lahko o prekršku obveščen tudi naknadno, saj zakon to dopušča. Praviloma pa takoj, ker je tako učinek zagotovljen. Včasih je dovolj že opozorilo.

Veliki brat preži na vseh cestah
V slovenski policiji imajo 10 videonadzornihsistemov provida, ki so vgrajeni v večinoma civilna osebna vozila, ena pa je tudi v modro-belem vozilu. Ta vozila delujejo po vsej Sloveniji oziroma policijskih upravah. Tiste uprave, ki sistema nimajo, jim na pomoč priskoči vozilo iz druge policijske uprave.

Treba je imeti izpit
Vsak policist, ki upravlja z napravo, ima izpit, saj mora biti usposobljen za delo z njo. Opraviti mora tudi šolo varne vožnje, kar je predpogoj za opravljanje izpita. Vse to je potrebno zaradi njegove varnosti in boljšega odziva na nevarne situacije v prometu.

Pri dokumentiranju videoposnetkov z nadzornim sistemom so se že zgodile nesreče. Zgodilo se je že, da je pri varovanju prometa na poledenelem cestišču kljub temu, da je imelo policijsko vozilo vključene utripajoče luči, prišlo do naleta drugega vozila.

Eden vozi, drugi snema
Delo s provido je zaradi varnosti mogoče le s patruljo dveh policistov. Prvi je voznik, drugi pa upravlja z napravo. Sistem je uporaben tudi na motorju in je bil na njem že preizkušen. Tipke so na motorju prilagojene tako, da lahko voznik z roko uravnava vse funkcije. Vseeno pa je provida na motorju nevarna za motorista, saj mora biti kar najbolj osredinjen na dogajanje v prometu in ne more hkrati gledati na ekran.

Policist, ki vozi civilno vozilo, je lahko v civilu, vendar pa imajo v policiji pravilo, da so policisti v uniformi, saj so uniformirane osebe. V policijski opravi je v prometu bistveno lažje delovati, kot v civilni obleki. Že ko uniformirana oseba pristopi do voznika, ta takoj vidi, da je policist, ki se mu ni treba legitimirati, kar je pravilo, če je v civilu.

G. P.