Kar bo sledilo, naj bi bilo klasično poročilo s predstavitve novega avtomobila. Lexus je namreč predstavil naslednika RX 400h in ga imenoval RX 450h. Veste, da gre za prestižni SUV, ki že v prejšnji generaciji uporablja hibridni pogon, ki ga danes navsezadnje uporablja že večina prestižnih lexusov!
Zdaj pa odmik od klasičnega opisa … že ob predstavitvi sami se je del strokovne, se pravi dobro podučene javnosti odkrito vprašal, "čemu vztrajati pri hibridnem pogonu". Začeli so dokazovati, da sodobni dizli dosegajo enake ali pa celo boljše rezultate skoraj v vseh merljivih parametrih. Vljudnim Lexusovim gospodom je bilo nekoliko nelagodno in so rekli, da pač ni vse v številkah. In na tem mestu jim v APM izkažimo podporo!
Hibridni pogon ima prihodnost
Ko se je hibridni pogon pojavil, je veljal za rešitelja avtomobilizma, planeta in civilizacije. Pa je navdušenje kmalu minilo; iz bifejev se je dvom o hibridni tehnologiji najprej preselil v prodajne salone, nato pa še v medije. Dokazovanja o zmogljivostih in porabah se kar ne nehajo in zdi se, da je hibridna tehnologija odpisana, še preden se je prav rodila.
V naši skromni redakciji menimo takole; če pogledate odličen dizelski agregat, ki poganja sodobne avtomobile, vidite, kljub vsej tehnologiji, stroj na njegovem koncu. Poti k izboljšavam so po stoletju razvoja bolj ali manj zaprte ali vsaj močno zožene. Če pa pogledate vozilo z vgrajenim hibridnim pogonom, gledate tehnologijo ob njenem rojstvu. Vse je še odprto in nihče natančno ne ve, kam bo človeška inovativnost odnesla razvoj. Zato se nam zdijo vozila kot RX 450h, čeprav zna konkurenca kdaj tudi bolje, izjemno pomembna.
Zdaj pa k avtomobilu...
Vozilo je sodobno oblikovano, vendar oko kmalu ugotovi, da je RX svetovni igralec. Zadovoljiti bo treba okuse petih celin in v tem primeru ne zdrži niti bajka o malarju in očesu!
Pogon je srce avtomobila. V bistvu gre za osvežen in zmogljiv 3,3-litrski bencinski šestvaljnik, ki zastopa agregate na notranje izgorevanje, ter dva elektromotorja, ki navdušujeta elektrotehnike. Vmes je kup najsodobnejše elektronike ter znanja, ki ga Lexusovi oziroma Toyotini inženirji ne izdajo pod nobeno ceno. Predvsem gre za zapletene procese pri polnjenju in praznjenju baterij, saj imajo le te življenjski cikel dolg prav toliko kot vozilo v celoti. Izjemno nam je všeč uporabniški vmesnik, ki simulira uporabo običajne računalniške miške, prav tako pa se nam zdi izjemen dosežek pri izpustu CO2. 148 gramov na prevožen kilometer je za takšno vozilo odličen rezultat, ob tem pa je v drugi generaciji vgrajen tudi program EV, ki omogoča vožnjo zgolj z elektromotorjema. Sicer sta omejena tako hitrost, kot tudi doseg; s hitrostjo 40 km/h lahko prevozite tri kilometre, vendar se spomnimo misli iz začetka zgodbe. Od tu lahko gre le še na bolje!
Lexus RX 450h je, vsaj v naši domovini, razumljen kot nišni avtomobil. Lahko pa je razumljen tudi kot tista lastovka, ki sicer še ne prinese pomladi, da pa vedeti ljudem, kako ji bodo kmalu sledile še druge.
Janez Martinčič/ J. R.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje