Foto:
Foto:
VW up!
Proizvajalci avtomobilov se vse bolj zavedajo pomembnosti ekološko manj oporečnih avtomobilov in čim manjše porabe. Novi volkswagen up! ima porabo manjšo od treh litrov. Foto: RTV SLO

Poraba tega lexusa je 8,1 litra 95-oktanskega bencina na 100 kilometrov, ogljikovega dioksida pa izpusti 192 gramov na kilometer, kar so bile njegove glavne prednosti. Glavni merili pri izbiri sta bili poraba goriva in izpusti ogljikovega dioksida, preostala pa so še vozne lastnosti, varnost, dimenzije, prostornost in cena s paketom opreme.

Akcija bo trajala celo leto
To je le začetek akcije, saj bo društvo naziv do planeta Zemlja prijazno vozilo v prihodnjem letu podeljevalo vsak mesec. Vsak mesec bodo tako izbrali vozilo, ki bo po omenjenih merilih doseglo boljši rezultat od konkurenčnih vozil v istem razredu. Izbirali bodo na podlagi podatkov, ki jih bodo posredovali zastopniki avtomobilskih blagovnih znamk v Sloveniji.

Pri društvu Planet Zemlja želijo s to akcijo spodbuditi kupce, da bodo punudnikom vozil pogosteje zastavljali vprašanja o izpustih toplogrednih plinov in se tudi na podlagi tega podatka odločali o nakupu vozila. Pri društvu si želijo tudi, da bi prodajalci začeli kupcem navajati ta podatek kot eno pomembnejših prednosti vozila.

Opravili so anketo med politiki
Društvo je opravilo še anketo med politiki in visokimi uradniki na državni in na občinski ravni. V njej je sodelovalo 69 ljudi, pokazala pa je, da jih je 46,4 odstotka pri nakupu naslednjega službenega ali zasebnega vozila pripravljenih v vsakem primeru nameniti več pozornosti energetsko učinkovitejšim in do okolja prijaznejšim vozilom, polovica vprašanih pa bi večjo pozornost tem vozilom namenila, če bi bili ti kakovostno in cenovno primerljivi z drugimi vozili.

Kdaj od besed o omejitvah k dejanjem?
Društvo je politikom zastavilo še druga vprašanja. 52,5 odstotka anketiranih je odgovorilo, da bi v vsakem primeru podprli omejitev porabe goriva in izpustov toplogrednih plinov za službena vozila, 41,9 odstotka pa, da bi, če bi se enakovredno upoštevala še druga merila. Četrtina vprašanih že uporablja energetsko učinkovito in do okolja prijazno vozilo bodisi v službi ali doma, nekateri pa so odgovorili, da nobeno motorno vozilo ne more biti energetsko učinkovito.

Politiki in uradniki, ki so sodelovali v anketi, se na delovno mesto najpogosteje peljejo z lastnim avtomobilov (48,3 odstotka vprašanih), sledi odgovor peš ali s kolesom (27,6 odstotka), službeni avtomobil (17,2 odstotka) in javni prevoz (5,2 odstotka).

38,5 odstotka jih je vedelo, koliko goriva porabi njihovo službeno vozilo, 15,4 odstotka anketirancev pa jih je poznalo ali poiskalo podatke o izpustih ogljikovega dioksida službenih vozil.