Toyota je pred kratkim prodala milijon avtomobilov na hibridni pogon. Prius ima pri tem levji delež (približno 75-odstotni), slišati pa je govorice, da naj bi prius postala celo znamka, pod katero bodo pri Toyoti ponujali le hibride. Foto: RTV SLO/Jernej Sobočan
Toyota je pred kratkim prodala milijon avtomobilov na hibridni pogon. Prius ima pri tem levji delež (približno 75-odstotni), slišati pa je govorice, da naj bi prius postala celo znamka, pod katero bodo pri Toyoti ponujali le hibride. Foto: RTV SLO/Jernej Sobočan

V skladu z novimi smernicami Evropske komisije, ki avtomobilskim proizvajalcem nalaga znižanje emisij ogljikovega dioksida v njihovih vozilih na 130 g/km do leta 2012, je večina razstavljavcev predstavila svojo vizijo do okolja prijaznih avtomobilov.

Čeprav so v tej smeri v preteklosti delovali predvsem azijski proizvajalci, so zdaj z vsemi silami napadli tudi evropski. Med temi so s hibridi izstopali Francozi (peogeot, citroen), nemški proizvajalci pa so predstavili prve, a zelo perspektivne načrte.

Avtomobili s hibridnim pogonom so, kot kaže, najperspektivnejši način za zniževanje tako porabe kot tudi emisij v ozračje. Še posebej je napredek viden pri hibridih dizelskega in elektromotorja, ki je ob nenehnih izboljšavah dizelskih motorjev najverjetnejša kombinacija, ki bo poganjala avtomobile s hibridnim pogonom v prihodnosti.

J. S.


Pri bavarskem BMW-ju so predstavili rešitev z imenom efficient dynamics, kar v prevodu pomeni učinkovita dinamičnost. Tovrstne avtomobile smo na frankfurtskem sejmu lahko videli kot t. i. presseshuttle, ki so jih uporabljali za prevoz novinarjev. BMW-ju je s tem uspelo za 15 odstotkov zmanjšati porabo goriva. Foto: RTV SLO/Jernej Sobočan
Bavarski proizvajalec je v Frankfurtu predstavil tudi najnovejšo študijo X6, ki ga bo med drugim poganjal tudi hibridni pogon. Več o tem drugič... Foto: RTV SLO/Jernej Sobočan
Francozi so presenetili. S C4 je citroenu uspelo znižati porabo na le 3,4 l/100 km, emisijo CO2-ja pa na 90 gramov na kilometer. Foto: RTV SLO/Nejc Gole
Citroen cactus je ime novega koncepta, ki tehta 1180 kg in ki ga poganja elektro-dizelski hibridni motor. S porabo 2,9 l/100 km in z 79 grami CO2/km ter s sistemom start-stop pa postavlja nov mejnik na področju varčnosti. Foto: RTV SLO/Jernej Sobočan
Novi peugeot 308 bo leta 2010 dobil še hibridno različico. Naslednik prodajno uspešnega modela 307 bo s hibridnim pogonom v zrak izpustil 90 g CO2/km, na 100 km pa bo porabil 3,4 litra dizelskega goriva. Foto: RTV SLO/Nejc Gole
Volvo bo leta 2008 predstavil modele flexifuel, ki jih bodo uporabili pri modelih C30, S40 in V50. Motorje bo poganjal bioetanol, s čimer bodo emisije ogljikovega dioksida nižje za kar 80 odstotkov. Foto: RTV SLO/Jernej Sobočan
VW je predstavil motorje BlueMotion, ki jih je že mogoče najti v polu. V prihodnosti jih bodo vgradili še pri modelih golf, jetta in touran. Za primer lahko navedemo model golf, ki bo s tem motorjem porabil 0,6 litra goriva manj, na leto pa bi s temi motorji samo v Nemčiji privarčevali okrog 4 mio. litrov goriva. Foto: RTV SLO/Jernej Sobočan
Opel je na letošnjem sejmu predstavil zanimiv koncept, o katerem več prihodnjič, poleg tega pa še corso s hibridnim pogonom. 55-kilovatna različica bo porabila 3,6 l goriva na 100 kilometrov, emisija: 95 g/km. Foto: RTV SLO/Nejc Gole