Rapid spaceback se bo podal v boj za kupce v zelo tekmovalnem avtomobilskem razredu. Foto: M. Kr.
Rapid spaceback se bo podal v boj za kupce v zelo tekmovalnem avtomobilskem razredu. Foto: M. Kr.

Čeprav se je po prestavitvi limuzine rapid pogosteje omenjalo karavansko nadgradnjo modela, pri Škodi na trg pošiljajo novega aduta v kombilimuzinski izvedbi, s katerim imajo optimistične prodajne načrte in po prvih vtisih z mednarodne novinarske predstavitve so cilji tudi povsem dosegljivi.

Prostorna in uporabna kombilimuzina
Rapid spacebak je dolg 4.304 milimetre, širok 1.706 in visok 1.459 milimetrov. Medosno razdaljo 2.602 milimetra so konstruktorji dobro izkoristili in v petsedežni potniški kabini je dovolj potovalnega udobja tudi za odrasle sopotnike na zadnji klopi. Prostornina prtljažnika 415 litrov pa zagotavlja, da ni težav niti s počitniško prtljago.

Poleg za Škodo že kar tradicionalnega razvajanja s prostornostjo so tudi pri rapidu spaceback nadaljevali ponudbo zanimivih priročnih rešitev, ki povečajo uporabnost ali pa, čeprav niso nepogrešljive, prinesejo vsaj kakšen dodaten plus v očeh morebitnih kupcev, na primer prostor za strgalce ledu na vratcih za dotakanje goriva, držalo odsevnega jopiča pod voznikovim sedežem, mali smetnjak v vratih in podobno.

Čeprav na seznamih serijske in dodatne opreme vsaj za zdaj ni obilice novih tehnoloških igračk in različnih naprednih asistenčnih sistemov, pa niso sklepali kompromisov pri varnosti in tistem delu tehnologije, ki vpliva na vozne lastnosti. Rapid spaceback je tako serijsko opremljen z izdatnim varnostnim paketom, podvozje svojo vlogo pri udobju in legi na cesti opravlja brez kompromisov ne glede na vgrajeni pogonski agregat.

Štirje bencinski in dva dizelska motorja
Motorjev je v ponudbi šest, od tega štirje bencinski in dva dizelska. Bencinski nabor začenja 1,2-litrski z močjo 55 kilovatov (75 KM), ki mu sledijo trije motorji TSI, dva 1,2-litrska z močjo 63 kilovatov (86 KM) in 77 kilovatov (105 KM) ter 1,4-litrski z močjo 90 kilovatov (122 KM). Dizelski dvojec pa predstavljata 1,6-litrska motorja z močjo 66 kilovatov (90 KM) oziroma 77 kilovatov (105 KM).

Pri petih izmed njih, izjema je najšibkejši bencinski, naj bi ponudili kupcem tudi do okolja prijaznejši paket green tec, ki zagotavlja nižjo porabo in manjše vrednosti škodljivih izpustov. Pri najmočnejšem bencinskem motorju TSI in šibkejšem dizelskem TDI pa bo mogoče izbrati kombinacijo s samodejnim menjalnikom DSG.

Škodini oblikovalci v povezavi z rapidom poudarjajo, da niso želeli eksperimentirati z drznostjo, ki bi morda zagotovila modni ali trendovski dizajn za nekaj mesecev, ampak so ostali na bolj zadržani strani večno aktualne zunanje podobe. Kljub temu pa bodo imeli kupci na voljo vsaj nekaj izbire, ki bo ta večni dizajn popestrila, na primer veliko stekleno streho in podaljšan stekleni del prtljažnih vrat, ki v kombinaciji z ustrezno barvo poskrbi za kakšen dodaten pogled opazovalcev.

Na slovenskem trgu predvidoma novembra
Rapid spaceback naj bi na slovenski trg pripeljal novembra, po zadržanih prodajnih načrtih za konec leta, ki so povezani tudi z omejeno razpoložljivostjo vozil ob začetku lansiranja, pa naj bi v letu 2014 na slovenske ceste zapeljalo približno 600 rapidov spaceback in količinsko precej prehitelo limuzino. Za najcenejšo različico novega Škodinega prodajnega aduta z bencinskim motorjem bo treba v Sloveniji odšteti 10.999 evrov, za dizelskega pa 14.488 evrov.