V najslabšem položaju so ameriški proizvajalci General Motors, Ford in Chrysler. Prvi je lani prodal najmanj avtomobilov v preteklih 50 letih.
GM-ovi evropski znamki Opel in Vauxhall sta sporočili, da sta v lanskem primerljivem obdobju prodali za 10 odstotkov manj avtomobilov, medtem ko je imel švedski Saab skorajda 22-odstotni padec prodaje. Kljub temu iz Detroita sporočajo, da nad poslovanjem evropskih znamk niso razočarani.
Nissan svetla izjema
Kriza pa ni prizadela japonskega proizvajalca Nissan, ki se je v nasprotju s Toyoto razveselil zvišanja prodaje novih avtomobilov v Evropi. Nissan je prodal nekaj več kot 600.000 avtov, kar je za 5,5 odstotka več kot leta 2007. Najbolj prodajani model je bil qashqai, najpomembnejši trg pa Rusija.
Tudi Bavarci v rdečem
Nemški BMW je lani prodal slab poldrugi odstotek manj avtomobilov kot leto pred tem, kar je najmanj v preteklih 15 letih. Samo decembra se je prodaja zmanjšala za več kot četrtino! Najbolj pa je BMW prizadela slaba prodaja avtomobilov na trgih Severne Amerike (predvsem ZDA). Svetli zvezdi sta bila mini in prestižni rolls-royce. Prodaja prvega se je povečala za 4,3 odstotka, prodaja drugega pa za petino.
Renault s 4-odstotnim znižanjem prodaje
Francoski koncern Renault je zadnji mesec preteklega leta zaznal kar 25-odstotni padec prodaje, na celoletni ravni pa se je ta znižala za 4,8 odstotka. Najmanj se je kriza poznala na domačem trgu, kjer se je prodaja znižala le za tri desetinke odstotka. Rast prodaje je imela le hčerinska družba Dacia, ki je prodala za dobrih 11 odstotkov več avtomobilov.
Ssangyong tik pred stečajem
Zaradi krize se je južnokorejski Ssangyong Motor znašel tik pred stečajem, saj se spoprijema z nelikvidnostjo. Zaradi drastičnega upada prodaje bodo odpustili približno 3.000 delavcev, svoj odstop je ponudil tudi predsednik uprave.
J. S.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje