Letošnji naziv Slovenskega avtomobila leta je v rokah audija A4/A5. Foto: EPA
Letošnji naziv Slovenskega avtomobila leta je v rokah audija A4/A5. Foto: EPA
Janez Martinčič
Janez Martinčič skrbi za strokovne ocene novih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO
Fiat 500
Prihod fiata 500 je bil tudi v Sloveniji pospremljen z veliko oglaševalsko akcijo. Foto: MMC RTV SLO
VW passat CC
Nemški Volkswagen je letos predstavil novega passata CC, prenovljenega golfa in obujenega scirocca. Foto: Volkswagen
Mercedes-benz GLK
Pri nas se je uradno začela prodaja novega Mercedes-Benzovega modela GLK. Foto: MMC RTV SLO
Festival starodobnikov
Gospodarsko razstavišče je gostilo tudi privlačne starodobnike z letnico izdelave 1978 ali še starejšo. Foto: MMC RTV SLO
TAM-ov logotip
TAM-ova vozila so pomembno zaznamovala jugoslovansko zgodovino po drugi svetovni vojni. Foto: RTV MMC/ Jure Rejec
Na spletni strani e-Baya se je letos prodajal tudi znameniti batmobile.

Pa začnimo kar na domačih tleh. Začetek januarja nam je že tradicionalno postregel z izborom za slovenski avto leta 2008. Ugledni naslov je osvojil audi A4/A5, ki je bil najbolj všeč tako bralcem in poslušalcem sedmih slovenskih medijev kot tudi strokovni komisiji. Za njim se je uvrstila mazda 2, tretji pa je bil peugeot 308.

Mazda 2, ki je pri nas osvojila drugo mesto, pa je pometla s konkurenco pri izboru za svetovni avto leta. Na avtomobilskem salonu v New Yorku marca je mazda 2 oziroma mazda demio tudi uradno postala svetovni avto leta 2008, pred fordom mondeom in mercedes-benzom razredom C.

Bogato leto z novostmi
Med letošnjimi novostmi avtomolistične sekcije našega portala moramo omenti tudi začetek sodelovanja s priznanim novinarjem s področja avtomobilizma, sicer pa kolegom iz Vala 202, Janezom Martinčičem, ki je za naše spletne strani v okviru oddaje Avtomobilsko-prometne minute pripravil veliko različnih testov in predstavitev novih vozil.

Leto 2008 je bilo tudi leto številnih novosti. Prvi je luč sveta ugledal BMW M3, Bavarci so uradne fotografije in informacije lansirali v javnost že januarja, čeprav so uradno predstavitev načrtovali šele za mesec marec.

Svoje so imeli povedati tudi pri Rolls-Royceu, ki so predstavili povsem novega phantoma coupé.
Subaru je predstavil "junaka zasneženih strmin in bojevnika na težkih terenih", znanega tudi kot subaru forester. Seat je trgu ponudil svojo prenovljeno ibizo, Škoda pa po sedmih letih prenovljeno limuzino superb.

(Pre)velika pozornost za fiat 500
Ena izmed najbolj težko pričakovanih in bombastičnih predstavitev leta pri nas je bila zagotovo splavitev novega fiata 500, ki se je pri nas uradno pojavil prav na valentinovo 14. marca, sicer pa dobre pol leta za svetovno premiero v Torinu.

Prav tako je veliko pozornosti pritegnila predstavitev Volkswagnovega scirocca, ki se je vrnil po 34 letih in passata cc.

Sredi poletja je napočil čas tudi za novi Oplov model. V Londonu so predstavili novega opla insignio. Avtomobil so v posebni krogli spustili iz velike višine proti zemlji.

Podvizali so se tudi pri Fordu in avgusta so v javnosti že zaokrožile uradne fotografije najnovejšega modela ka, ki je svoj krst doživel na avtosalonu v Parizu. Avgust je sicer še najbolj zaznamovala težko pričakovana nova generacija enega najbolj priljubljenih avtomobilov na svetu – volkswagna golfa, ki so ga do zdaj prodali že v 26 milijonih primerkih.

Pri nas dva nova audija
K nam sta se prvič pripeljala audi A4 avant in A3 cabriolet. Bili pa smo tudi na predstavitvi dveh novosti v ponudbi vozil Mercedes-Benz - popolnoma novega modela GLK in prenovljenega ML.

Poleg predstavitev "običajnih" avtomobilov nas na vsake toliko časa preseneti tudi kakšen čisti prestiž, ki si ga lahko privošči le malo srečnežev, pa še ti morajo imeti srečo, da se njihovo ime znajde med kupci običajno maloštevilnih serijskih proizvodenj. Eden izmed teh avtomobilov je zagotovo tudi ferrari california in aston martin one-77, ki je bil sicer uradno predstavljen na pariškem avtosalonu, vendar le deloma, so pa nato v javnost kmalu pricurljale sicer še neuradne fotografije

Sejmi v letu 2008
Leto 2008 je bilo pri nas rezervirano tudi za nekatere tradicionalne sejme. Prvi je potekal že aprila na celjskem sejmišču, razdeljen pa je bil na štiri dele: Moto boom je potekal osmič in predstavlja osrednji dogodek na področju motociklizma v Sloveniji. Poleg Moto booma si je bilo mogoče ogledati še sejem Avto in vzdrževanje, razstavo gospodarskih vozil in sejem Logotrans, ki je obsegal logistiko in transport.

Pozabili nismo seveda tudi na lepa dekleta.

Ljubljana gostila predelane in starodobne lepotce
Na začetku jeseni je bilo pestro tudi na Gospodarskem razstavišču, ki je bilo spet v znamenju predelanih avtomobilov, triciklov, lepih deklet in še česa. Z vremenom prijazna septembrska sobota je bila namreč rezervirana predvsem za avtomobilske lepotce vseh vrst, vredno pa si je bilo ogledati tudi pester spremljevalni program z atraktivnimi nastopi motociklov in štirikolesnikov.

Poskrbljeno je bilo tudi za ljubitelje starodobnikov. Prav tako na Gospodarskem razstavišču je namreč potekal 2. festival slovenskih starodobnikov Codelli, kjer so bili v ospredju avtomobili, katerih letnica izdelave je bila starejša od leta 1978. Pestro je bilo tudi na tujem. Leto seveda ne more miniti brez tradicionalnih in uveljavljenih avtosalonovi kot so ženevski avtosalon, Avtosalon v Detroitu, londonski avtosalon, pariški avtosalon, avtosalon predelanih vozil SEMA v Las Vegasu in avtosalon v Bologni.

Pozabili nismo niti na zgodovino
Nekajkrat smo se vrnili tudi v preteklost – največ pozornosti je pritegnil ugasli slovenski ponos, kot smo ga poimenovali – TAM. Med tujimi znamkami smo se med drugim lotili tudi britanskega ponosa – lotusa, ki je letos praznoval okroglih 60 let

Kaj ste najbolj brali
Pregled končujemo še z nekaterimi najbolj branimi novicami. Da so vezi in nostalgija z nekdanjo domovino, vsaj kar se tiče nekdanjega narodnega ponosa – kragujevške Zastave in njenih avtomobilov, še vedno precej močne, dokazuje novica o prenovljeni skali 55 oziroma stoenki, ki so jo predstavili na avtomobilskem salonu v Beogradu. Stoenka je dobila nov hladilnik motorja, ležaje, vzvratna ogledala in hupo pa so si sposodili od Fiatovega punta, a zgodba o Zastavi se letos končuje, saj je Fiat, novi lastnik Zastave, ukinil proizvodnjo, s tem pa je bilo konec tudi Zastavinega paradnega konja yuga.

Verjetno niste spregledali niti postopka, pri katerem posebne genetsko spremenjene bakterije predelajo kmetijske odpadke v nafto in avtomobil, ki za svoje delovanje potrebuje le vodo.

Veliko pozornosti je pritegnil tudi znameniti batmobil, ki se je na spletni strani e-Bay znašel na dražbi. Po menju mnogih velja avtomobil za najboljši filmski avtomobil vseh časov, svojo vlogo pa je oddigral v filmu o Batmanu iz leta 1989, kjer je prevažal Michaela Keatona in Kim Basinger.

Jure Rejec