V prvi polovici letošnjega leta se je v Evropi nadaljeval upad prodaje prodaje avtomobilov z dizelskimi motorji. Prodaja le-teh je padla za 16 odstotkov, na 3,12 milijona primerkov. Po podatkih Reutersa, ki navaja Mednarodno agencijo za energijo, to predstavlja 36,5-odstotni delež skupne prodaje, ki pa je v prvi polovici lanskega leta znašal 42,5 odstotka. Pri agenciji ugotavljajo, da se nenaklonjenost dizelskim avtomobilom širi po celi Evropi.
Velik upad prodaje opažajo v Združenem kraljestvu, kjer je tržni delež dizelskih motorjev padel kar za 30 odstotkov. V Nemčiji, ki velja za največjega proizvajalca dizelskih strojev, so imeli letos le še 31,1-odstotni delež, v primerjavi z lanskim letom, ko je le-ta znašal še 41,3 odstotka.
Z upadom prodaje dizelskih avtomobilov upada tudi povpraševanje po dizelskem gorivu, ki je avgusta padlo za 115.000 sodčkov na dan v primerjavi julijem.
Razlogov je več
Evropa je več kot tri desetletja tradicionalno bila največji trg za dizelska vozila, toda kupce zdaj skrbi onesnaževanje, k čemu gre prištet še ukrepe vlad za zmanjšanje števila vozil z motorji na notranje zgorevanje, k velikemu upadu pa je prispeval tudi Volkswagnov škandal z izpusti dizelskih avtomobilov.
Poleg tega so tudi velika mesta, kot so Berlin, London in Pariz, v boju proti onesnaževanju napovedala prepoved starejših dizelskih vozil. Temu se prilagajajo tudi proizvajalci, ki ukinjajo določene dizelske modele in ustavljajo dizelske motorje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje