Rusi še vedno obožujejo svojo lado, njen model kalina se je lani uvrstil na četrto mesto najbolje prodajanih vozil. Foto: EPA
Rusi še vedno obožujejo svojo lado, njen model kalina se je lani uvrstil na četrto mesto najbolje prodajanih vozil. Foto: EPA

V Rusiji so lani skupno prodali nekaj manj kot milijon in pol avtomobilov, kar je kar 49 odstotkov manj kot v letu 2008. Največ, 350.000, je bilo prodanih vozil domačega proizvajalca Lada, sledijo pa Chevrolet, Ford, Hyundai in Renault z 72.284 vozili. Prodali so tudi 1.529 kadilakov, 1.266 porschejev, 1.123 hummerjev in 933 jaguarjev. Lada kraljuje tudi na lestvici najbolje prodajanih modelov lanskega leta, saj je trdno zasidrana kar na prvih štirih mestih. Rusi so lani največkrat kupili lado priora, sledijo modeli samara, 2105/2107 in kalina, na peto mesto pa se je uvrstila dacia logan.

Za glavo pa se držijo tudi tuji avtomobilski uvozniki v Srbiji. Tam je skupna prodaja vozil v lanskem letu, prodali so jih 44.515, sicer upadla "le" za 21 odstotkov glede na leto prej, a večina zaslug gre puntu, ki prihaja z domačega tekočega traku, saj ga izdelujejo v Kragujevcu. Poslovna strategija, ki je združevala subvencije srbske vlade, ugodna posojila in akcijo "staro za novo", je očitno obrodila sadove, saj je bilo prodanih kar 16.500 puntov. Avtomobilskim uvoznikom pa se je godilo precej slabše. Prodali so le 28.015 vozil, kar je 50 odstotkov manj kot v letu prej.