Dan Neil, dobitnik Pulitzerjeve nagrade za področje avtomobilizma, je za ameriški tednik Time sestavil ta "seznam sramote" in po njegovih besedah je jugo GV "Mona Lisa slabih avtomobilov".
"Sestavljen s pištolo na sencih"
Neil je poleg opazke, da je bila država yugovega izvora Jugoslavija "v sovjetskem bloku", dal strokovno oceno, da yugo deluje kot "nekaj, kar je bilo sestavljeno s pištolo na sencih". Cinični kolumnist Los Angeles Timesa piše še: "Zanimivo, v avtomobilu, pri katerem je bil med standardno opremo celo 'tepih', je obstajal tudi grelnik zadnje šipe - menda zato, da bi vaše roke ostale tople, medtem ko ga porivate."
Vozil ga je tudi Bruce Willis
V ZDA je, tako kot tudi drugod po svetu, obstajal tudi klub ljubiteljev yuga GV - ta avto se je pojavil celo v nekaj ameriških filmih (na primer v akciji Umri pokončno, kjer je za volan miniaturnega jeklenega konjička sedel sam Bruce Willis), v romanu Stephena Kinga Needful Things (1991) pa ga je vozila ena od junakinj, pripadnica nižjega srednjega razreda iz neke vasi v ameriški državi Maine.
"Jugić" se je na Neilovem seznamu (na njem so zbrani avtomobili, izdelani od leta 1899 naprej - začenši z napol kočijo horseyjem horselessom in Fordovim modelom T iz leta 1909, ki ga avtor opisuje kot "juga svojega časa") znašel v na prvi pogled sploh ne tako slabi družbi avtov, kot sta Fordova modela explorer in excursion, pa chrysler imperial, lotus elite, jaguar XK-E V12, chevy chevette, ferrari mondial 8, cadillac cimarron, maserati, biturbo, lamborghini LM002, fiat multipla in BMW 7. Pa poleg seveda legendarnega trabanta.
Na seznam pa se ni uspelo uvrstiti ruski volgi in zaporožcu, niti stari češkoslovaški škodi, poljskemu fiatu (pejčku), romunski dacii in kitajski rdeči zastavi. Kako to, se čudite? Ta vozila niso prišla niti v skupino 50 najslabših in so izpadla najverjetneje že na nekem predtekmovanju, po avtorjevem mnenju nevredna omembe.
Še najmanj tri leta Zastavinih "mojstrovin"
Medtem pa se je pred kratkim iz Zastave razširil glas, da bodo še najmanj tri leta izdelovali yuga, "stoenko" in florido, saj zaradi nizke cene in enostavnega vzdrževanja na trgu obstaja veliko zanimanje kupcev. Kdaj bodo vozila, ki sestavljajo srbski "nacionalni razred", nadomestili novejši modeli, ni znano, je pa odvisno od privatizacije kragujevške tovarne avtomobilov, ki naj bi se zgodila konec leta.
A. K.
Slovenski navdušenci so posneli portret yuga:
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje