Nissanov kombi NV200 je nova usmeritev v oblikovanju manjših kombijev. Foto: Reuters
Nissanov kombi NV200 je nova usmeritev v oblikovanju manjših kombijev. Foto: Reuters
Nissan GT-R
Že klasični športnik - nissan GT-R. Foto: Reuters
Honda CR-Z
Honda upa, da bo na leto prodala 200.000 modelov športnega hibrida CR-Z, skupaj pa pol milijona hibridov. Foto: Reuters
Mazda premacy hydrogen RE
Mazda pri modelu premacy hydrogen RE stavi na kombinacijo vodikovega in električnega motorja.
Mitsubishi koncept-ZT
Ob konceptu mitsubishija ZT se je plesalo. Foto: EPA

Avtomobili na 40. tokijskem sejmu se med seboj močno razlikujejo. Tako je mogoče videti vse: od privlačnih (večkrat tudi smešnih ali vsaj nenavadnih) konceptov do pravih »zverin«.

Japonski proizvajalci avtomobilov in tudi drugi so prikazali avtomobile, ki bodo kmalu zapeljali v avtomobilske salone po svetu, hkrati pa se šopirijo z »znanstvenofantastičnimi« vozili, ki bodo na ceste zapeljali … Kdaj jih bomo dejansko videli na cestah, pravzaprav nihče ne ve, bodo pa ti avtomobili imeli dodatke, o katerih pred leti večina ni niti sanjala, kot je npr. govoreči robot, ki bo skrbel za voznikovo budnost in hkrati tudi za zabavo.

Japonci so bolj kot na drugih sejmih izkoristili bienalni salon v japonski prestolnici, da so občinstvu pokazali, kakšne tehnološke in varnostne dodatke bomo imeli v vozilih v prihodnosti. »Azijski tigri« hkrati niso pozabili na ekološke smernice v svojih vozilih, s čimer se želijo še bolj utrditi kot prvi svetovni »avtomobilski ekologi«.

Toyota
Ob General motorsu se je največji svetovni proizvajalec avtomobilov prikazal predvsem s koncepti. I-Real je enosedežnik, s katerim se voznik lahko popelje po pločniku, s svojo hitrostjo pa je primeren tudi za cesto. Koncept RiN je avto za »zdrav duh in telo«, pravijo pri Toyoti, saj z napredno tehnologijo skrbi predvsem za dobro počutje voznika. Tako kot RiN, je tudi 1/X dvosedežnik, s katerim želi Toyota utrditi svojo pomembno vlogo med do okolja prijaznimi vozili.

Nissan
Nissan je na tretjem največjem sejmu na svetu pokazal nadaljevanje avtomobila v obliki jajca z vrtljivo kabino. Novost v pivu 2 je robot, ki bere izraze na voznikov obrazu. Če robot ugotovi, da lahko voznik zaspi, ga bo z živahnim in s prijaznim glasom opozoril. Če pa robot »vidi«, da je voznik čemerne volje, ga bo poskušal razvedriti. Raziskave namreč kažejo, da se veliko nesreč zgodi, kadar so vozniki jezni, je povedal Nissanov inženir Masahiko Tabe.

Pivo 2 ni edini izboljšani model, ki ga je ne sejmu predstavil Nissan. Glavni izvršni direktor Nissana Carlos Ghosn je odkril prenovljeni športnik GT-R. Ta klasični športni avtomobil so nazadnje prenovili leta 1999, tokrat pa ga bodo prvič prodajali po vsem svetu.

Honda
Med zanimivejšimi vozili tega japonskega proizvajalca je bil puyo, avto s pogonom na gorivne celice, s krmilno palico, zaradi silicija je mehkejši kot radirka, poleg tega pa še spreminja barvo. Puyo prav gotovo privabi pogled širokega občinstva, a so pri Hondi pripravili tudi vozila za ljudi, ki pri avtomobilih pogledajo še kaj več kot le zunanjost in ekscentrične dodatke. Tak avtomobil je CR-Z, športni hibrid, ki naj bi bil temelj za prihajajoče modele. Svetovno premiero je doživel tudi FT-HS, športni koncept, ki ga poganja 3,5-litrski V6 motor.

Mazda
Glavna zvezda Mazdinega razstavnega prostora na 40. sejmu v Tokiju je dvosedežni športnik taiki. Marsikateri Mazdin navdušenec ob pogledu na odlično aerodinamično obliko tega koncepta ni ostal ravnodušen. Poleg tega športnika je Mazda prikazala tudi hibridni mali kombi premacy hydrogen RE, ki kombinira vodikov in električni motor, edino, kar izloča, pa je voda.

Mitsubishi
Mitsubishi se je predstavil s tremi koncepti, to so električni MiEV Sport, ki deluje na močne litij-ionske baterije in lahko z enim polnjenjem prevozi do 250 kilometrov oziroma štiri ure. Drugi koncept je bil viden že v Frankfurtu. To je SUV vozilo koncept-cX, ki ga poganja 1,8-litrski turbodizelski agregat z variabilno geometrijo lopatic turbine v povezavi s katalizatorjem DOC (diesel oxidation catalyst) in s filtrom trdih delcev. Obiskovalci pa so lahko videli tudi limuzino koncept-ZT z 2,2-litrskim dizelskm motorjem.

Subaru
Električno vozilo Subaruja G4e z enim polnjenjem 65 kW močnega akumulatorja (polnimo ga lahko kar prek navadne sobne vtičnice) pod tlemi prevozi do 200 kilometrov. Pri Subaruju pravijo, da je za napolnitev litij-ionskih baterij potrebnih 8 ur, da je pa akumulator napolnjen do 80 odstotkov, pa je dovolj že 15 minut.

N. G.