Škoda letos praznuje 20 let od predstavitve prve generacije modela octavia. V dveh desetletij so prodali več kot pet milijonov vozil octavia, ki velja za najbolje prodajan Škodin model in temelj razvoja Češke znamke vozil.
Aprila leta 1996, pet let po podpisu pogodbe s Volkswagnom, ki je Škodo iz manj cenjene vzhodnoevropske znamke spremenil v zelo kocenjeno dizajnersko in tehnološko avtomobilsko znamko, so v Mladi Boleslavi predstavili prvo generacijo škode octavie. Najprej v limuzinski različici.
V 20 letih od premierne predstavitve je bilo po vsem svetu prodanih pet milijonov modelskih različic iz družine Octavia. Octavia stavi na kombinacijo nadpovprečne prostornosti, sodobnih motorjev in varnostnih elementov za privlačno ceno.
Nova tovarna, nova oprema in štiri leta za razvoj
Razvoj octavie se je začel v Mladi Boleslavi leta 1992. Temeljila je na platformi, ki je bila na ravni koncerna razvita vzporedno z zasnovo octavie. Inženirji so imeli za delo na voljo najsodobnejšo, računalniško podprto tehnologijo CAD (Computer Aided Design), s pomočjo katere so konstruirali robustno strukturo karoserije, medtem ko je za dizajn poskrbel Dirk van Braeckel, vodja oblikovanja znamke Škoda.
Za potrebe octavie je Škoda v tovarni v Mladi Boleslavi zgradila sodoben obrat v hali s 37.500 kvadratnimi metri površine in novo lakirnico. Nov proizvodni trak je začel obratovati 3. aprila 1996. Kapaciteta matične tovarne se je z 90.000 enotami povečala na 350.000 vozil na leto in Škoda je postala največje industrijsko podjetje na Češkem.
Octavia je že takrat veljala za varno vozilo, saj je bilo vodilo pri razvoju aktivna in pasivna varnosti. Poleg čelnih varnostnih blazin je prvič ponudila tudi takrat nove stranske varnostne blazine. Posebnost je bil praktičen in velik prtljažnik, ki je pri modelu s kompaktnim zadkom zagotavljal prostornino 528 litrov – pri podrti zadnji sedežni klopi pa 1.328 litrov.
Leta 1996, v prvem modelskem letu, sta bila v ponudbi dva štirivaljna bencinska in en turbodizelski motor. Osnovni motor je bil 1.6 MPI z močjo 55 kilovatov, višje pozicionirani motor 1.8 20 V pa je razvil 92 kilovatov moči. Turbodizelski motor 1.9 TDI z direktnim vbrizgavanjem goriva in močjo 66 kilovatov je omogočal povprečno normirano porabo 5,1 litra goriva na 100 kilometrov. Škodino paleto motorjev je postopoma dopolnil 1.8 20 V Turbo z močjo 110 kilovatov in ekonomični 1.9 SDI z močjo 50 kilovatov.
Leta 1998 predstavljena octavia combi
Dve leti po limuzini so marca 1998 na avtomobilskem salonu v Ženevi pri Škodi predstavili prvo karavansko različico octavie, poimenovali so jo combi. Prodaja se je začela dva meseca po premieri. Leto pozneje je sledil še karavanski model s štirikolesnim pogonom.
Zadnje vozilo prve serije je s proizvodnega traku zapeljalo leta 2010, šest let po tem, ko so začeli proizvajati drugo generacijo modela. Prodali so 970 tisoč limuzin in 470 tisoč karavanov octavie prve generacije.
Pri Škodi so z drugo generacijo octavie prodajo še povečali. V letih od 2004 do 2013 je Škoda prodala skupaj 1,6 milijona limuzin in 900.000 karavanov. Octavia II je dobila tehnologije, kot so motorji z direktnim vbrizgavanjem goriva in menjalnik za neposredno prestavljanje (DSG).
Proizvodnja tretje generacije se je začela novembra 2012. Konec marca 2016 je s proizvodnega traku matične tovarne v Mladi Boleslavi zapeljalo milijonto vozilo te modelske generacije. Proizvodnja octavie poleg tovarne v Mladi Boleslavi danes poteka tudi na Kitajskem, v Indiji, Rusiji in Kazahstanu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje