Pogosto se zgodi, da ob zavijanju ostanejo smerni kazalci vključeni, kar je zaradi "zavajanja" drugih udeležencev v prometu za motorista potencialno nevarno. Inovativni sistem za samodejni izklop smernikov na motornih kolesih to prepreči.
Sistemi za samodejni izklop smernih kazalcev so na novih avtomobilih standardni, drugače pa je pri motociklih. Dostopni sistemi na trgu, vključno z OEM-sistemi, ki jih ponujajo pri Harley-Davidsonu, BMW in Triumphu, delujejo s pomočjo časovnega releja, nekatere naprave za dodatno vgradnjo pa imajo vgrajena stikala s časovnim izklopom.
Na zamisel prišel, ko so ga izrinili s ceste
Inovativni sistem za samodejni izklop smernikov na motornih kolesih (STS), ki so ga razvili pri slovenskem visokotehnološkem zagonskem podjetju ABCS Sistem, d. o. o., pa temelji na algoritemski obdelavi podatkov o gibanju vozila, ki jih naprava zbira prek nameščenih tipal. Podjetje sta v Ljubljani leta 2014 ustanovila Miha Kovač in Rok Upelj. Njun cilj je bil avtomatizacijo motociklov povzdigniti na višjo raven, piše tehnološki portal Gizmag.
"Po zavoju se mi smerni kazalec ni izklopil, ob manevru pa me je nepozoren voznik izrinil s ceste," zgodbo o zamisli za nov avtomatiziran sistem pojasnuje Miha Kovač, ki je prepričan, da je treba zmanjšati tveganja na cesti, sploh pri motoristih, ki so bolj ogrožena skupina voznikov.
STS-sistem za delovanje uporablja množico tipal za zaznavanje gibanja, ki na podlagi krivulje premika kolesa, naklona, pospešov in vibracije zbirajo na stotine podatkov. S pomočjo algoritma obdeluje sprejete podatke in tako zanesljvo izklopi smernik, ko se voznik vrne v položaj pred zavojem. Naprava deluje tako, da motorist vklopi smernik, po končanem zavoju pa se smerni kazalec izklopi samodejno.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje