Karavanska različica je za 18 centimetrov daljša od kombilimuzine. Foto: M. Kr.
Karavanska različica je za 18 centimetrov daljša od kombilimuzine. Foto: M. Kr.
Seat Ibiza
Notranjost je tudi v različici ST takšna kot pri manjših sestrah. Foto: M. Kr.
Seat ibiza
V zadku se skriva prtljažnik s 430 litri prostornine. Foto: M. Kr.

Več prostora za prtljago ibizi širi potencialni krog kupcev, med katerimi so doslej prevladovali predvsem tisti, ki jim še ni treba razmišljati o povečanem obsegu družinske prtljage. Sicer pa ohranja tudi različica ST večino lastnosti manjše sestre, vključno s pestro ponudbo pogonskih agregatov.

Med tremi bencinskimi in tremi dizelskimi motorji izhodišče predstavlja 1,2-litrski bencinski motor z največjo močjo 51 kilovatov (70 KM), ki poganja tudi najcenejšo različico, za katero je treba na slovenskem trgu odšteti 10.090 evrov.

Motorji za različne okuse in potrebe
Osnovni motor v ponudbi 1,2-litrski trivaljnik je glede na svoje zmogljivosti namenjen predvsem tistim uporabnikom, ki od španskih navad najbolj cenijo siesto. Največja moč 51 kilovatov in največji navor 112 Nm zadostujeta le zelo umirjenim voznikom, ki ibize ST ne bodo pogosto polno obremenjevali. Bodo pa verjetno zadovoljni s povprečno porabo goriva, ki je po tovarniških podatkih 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Za uporabo v družinske namene ali motorno bolj zahtevne voznike se je treba ozreti navzgor po lestvici ponudbe pogonskih agregatov. Drugi bencinski motor v ponudbi je 1,4-litrski štirivaljnik z največjo močjo 63 kilovatov (85 KM) in največjim navorom 132 Nm. Najzmogljivejši pa je novi štirivaljnik 1,2 TSI z gibno prostornino 1.197 kubičnih centimetrov, neposrednim vbrizgom in turbinskim polnilnikom s hladilnikom polnilnega zraka. Razvije moč 77 kilovatov (105 KM) in doseže največji navor 175 Nm. Motor je mogoče izbrati tudi v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom DSG ali pa sistemom start-stop.

Dizelski trojček začenja novi 1,2-litrski trivaljni motor TDI z največjo močjo 55 kilovatov (75 KM) in največjim navorom 180 Nm. Sledita mu dve izvedbi 1,6-litrskih motorjev TDI s 66 kilovati (90 KM) in 77 kilovati (105 KM). Prvi zmore 230 Nm navora, drugi pa 250 Nm.

Več prostora v prtljažniku
Glavna prednost ibize ST je seveda povečan prtljažnik, ki v osnovi ponuja 430 litrov prostornine. Ob zloženih zadnjih sedežih, zadnja sedežna klop je deljiva v razmerju 60:40, pa je v zadku na voljo 1.164 litrov prostornine. Večjo uporabnost zagotavljajo tudi različni dodatki, kot so na primer prtljažne mreže, kaveljčki za vrečke, pokrit predal v dnu prtljažnika ...

Prodaja na slovenskem trgu se začenja s predstavitvijo različice, letos pa naj bi jih na slovenske ceste zapeljalo približno 125.

Besedilo: M. Kr.
Foto: M. Kr.