IQ je v praksi narejen za dva potnika, z nekaj dela pa gredo v mestnega malčka tudi štirje sedeži. Foto: Toyota
IQ je v praksi narejen za dva potnika, z nekaj dela pa gredo v mestnega malčka tudi štirje sedeži. Foto: Toyota
Toyota IQ
IQ ima na voljo 5-stopenjski ročni menjalnik ali pa za mestno vožnjo bolj praktičen samodejni menjalnik Multidrive. Foto: Toyota
Avtosalon Detroit 2009
Novi mercedes razreda E je oblikovan čisteje in jasneje, a ni izgubil svoje prepoznavne elegance. Foto: EPA
Mercedes razreda E
Tehnično dovršen 250 CDI motor Blue Efficiency je dovolj zmogljiv in prijetno tih za potnike. Foto: EPA

Ob sicer zelo solidni širini avtomobila (168 cm), a ob skromni dolžini – nekaj manj kot tri metre - je seveda potrebnih precej spretnosti in prilagoditev mnogih sestavnih delov avtomobila, da v mestnega malčka IQ stlačiš štiri sedeže.

Ampak gre, prednja sta tudi povsem udobna, zadaj pa odraslim ne bi zavidal potovanja – ampak, saj za potovanje IQ tako ni narejen, čeprav sicer tudi na avtocesti povsem solidno drvi, je pa prtljažni prostor zelo skromen, dobrih 30 litrov prostornine rezervoarja za gorivo pa ob povprečni porabi več kot šest litrov pomeni, da so obiski bencinskih črpalk tudi kar pogosti. IQ se torej odlično znajde v mestu, kjer je okreten kot le kaj, in ni se zgodilo enkrat, ko sem ob pogledu na ne preveč razkošen parkirni prostor z veseljem "mrmral": "Še dobro, da nimam daljšega …"

Opozorilnik za prestavljanje
Naš IQ se je premikal s pomočjo litrskega 50-kilovatnega trivaljnika, ta pa s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom – vozniku pomaga opozorilnik, ki nakazuje, kdaj je priporočljivo prestaviti, da je vožnja manj potratna. Sicer pa zna biti praktičen tudi samodejni menjalnik Multidrive, ki ga tudi ponujajo. Torej, dobro tehnično podkovan Toyotin mestni štirisedežnik za dva, ki vam ga prodajo tam nekje za 15 tisoč evrov.

Avtomobil, ki riše prihodnost
Zdaj pa tisti drugi z devetimi varnostnimi (dve sta bili sicer doplačani) … No, ta ima povsem drugačne namene in naloge. Razred E ima pri Mercedesu dolgo tradicijo in še kako pomembno vlogo – na nek način narekuje smernice in riše pot, po kateri naj bi šla znamka v prihodnje. No, tisti, ki so ga narisali, so se odločili za ostrejše, jasne, čiste linije, a so ob tem še kako pazili, da ne bi avtomobil slučajno izgubil elegance – to jim je uspelo. Znotraj je avtomobil – ja, če bi bil drugačen, bi bil presenečen.

Poslušajte celo oddajo APM Vala 202.

Za pralni stroj ni prostora
Prostorno, udobno, brezhibno postavljeno, elegantno prestižnega videza. Vgrajenih je cela vrsta sistemov, ki zaznavajo, opozarjajo, pomagajo, svetujejo, rešujejo, da bi vožnja bila enostavna, prijetna, varna. Prtljažni prostor zadaj je s prostornino 540 litrov sicer precej razkošen, a so se snovalci avtomobila odločili, da vam zaradi manjše prtljažne odprtine preprečijo noter "stlačiti" recimo pralni stroj ali fotelj – pa saj fotelji so končno že notri …

Poraba do 8,5 litra
Oznaka testnega E-ja je bila: 250 CDI Blue Efficiency – tehnično napreden 2.150-kubični turbodizel s 150 kW moči je prijetno tih in dovolj zmogljiv. Razvajal nas je 5-stopenjski samodejni menjalnik, ki kjer koli in kadar koli deluje tako, kot želimo – hitro in suvereno - ob tem pa povprečna poraba na 100 kilometrov ne preseže osmih litrov in pol, kar pomeni, da je več kot 1700 kg težka limuzina tudi ekološko dokaj prijazna.

IQ in razred E za manj kot 80 tisočakov
Avtomobil bi z vsem, kar potrebujete in je dobro imeti, stal blizu 47 tisoč evrov, na našem so se recimo samodejno zlagala stranska ogledala, poleg so bili še sistem Parktronic, dve dodatni varnostni vreči, samodejni menjalnik stane 2.600, še nekaj drugega razvajanja pa na koncu nanese prek 64.000 evrov … Za manj kot 80 tisočakov imate torej lahko oba – tistega prešnjega in tega…

Janez Martinčič, Marko Radmilovič