Mercedes-Benzovi trojčki s skupnim imenom BlueZERO se bodo ločevali tudi po barvi: E-Cell bo rumene, F-Cell zelene, E-Cell Plus pa oranžne barve. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benzovi trojčki s skupnim imenom BlueZERO se bodo ločevali tudi po barvi: E-Cell bo rumene, F-Cell zelene, E-Cell Plus pa oranžne barve. Foto: Mercedes-Benz
Študiji BlueZERO z elektromotorjem bosta na voljo predvidoma leta 2010. Foto: Mercedes-Benz

Trije konceptni avtomobili (E-Cell, E-Cell Plus in F-Cell) oblikovno izhajajo iz mercedesove serije B. Na zunaj so tako rekoč identični, glavne razlike se skrivajo v notranjosti avtomobila.

Največ pozornosti bo najverjetneje deležna študija BlueZERO E-Cell, ki jo poganja izključno elektromotor. To bo namreč prvi avtomobil z električnim pogonom, ki nosi zvezdo na motornem pokrovu. E-Cell bo s pomočjo litij-ionskih baterij lahko prevozil največ 200 kilometrov. Potem ga bo treba znova napolniti, kar bo mogoče storiti kar s pomočjo navadne gospodinjske vtičnice, kar bo trajalo približno štiri ure.

Študija E-Cell Plus bo imela poleg elektromotorja še "navadni" motor na notranje izgorevanje: 1,0-litrski trivaljni bencinski motor (iz Smarta) z močjo 50 kilovatov (68 KM). Elektromotor bo zadostoval za 100 kilometrov poti, potem pa se bo zagnal "bencinar", ki bo proizvedel dovolj električne energije, da bo lahko E-Cell Plus prevozil še dodatnih 500 kilometrov.

Prva bo luč sveta ugledala študija F-Cell
Tretja različica študije BlueZERO bo nosila ime F-Cell, poganjal pa jo bo motor na gorivne celice, ki bo zadostoval za okrog 400 kilometrov poti. Različica na gorivne celice, ki tako kot različica E-Cell ne bo prav nič onesnaževala okolja, bo tudi prva, ki bo na voljo, saj naj bi luč sveta ugledala prihodnje leto. Če ste se ob prejšnjem stavku razveselili, ste se (najverjetneje) veselili zaman, saj bodo vse tri različice na voljo v omejenem številu in le izbranim strankam.

Vse tri različice študije BlueZERO imajo skupno obliko, dolžino (4,22 metra), prostora za pet sedežev ter 500 litrov prtljažnega prostora. Do okolja prijazna študija Mercedes-Benza bo namreč vso tehniko spravila v dvojno dno vozila, zato tudi baterije (pri različicah z elektromotorjem, op. a.) ne bodo "kradle" prostora za potnike ali prtljago.

J. S.