Novi ceed na pogled ni pretirano privlačen. To vlogo po prevzel novi proceed. Foto: David Šavli
Novi ceed na pogled ni pretirano privlačen. To vlogo po prevzel novi proceed. Foto: David Šavli

Schreyer je tako močno vplival na znamko, da so ga zelo hitro vzeli kar v upravo.

Njegove ideje so imele tako velik učinek na prodajo, da so si njegovega občutka hitro zaželeli tudi v sestrskem Hyundaiu. To smo seveda že večkrat povedali, a tu je še posebej na mestu. Kajti menimo, da je pri novem ceedu oblika ponovno postala drugotnega pomena!

Sploh ne, da novi ceed ne bi bil lep, vsekakor pa drži, da je atraktivnost domena drugih kij, recimo prihajajočega shooting break proceeda. A tokrat je ceed postal avto, ki želi navdušiti s tehniko najboljših in najbolj naprednih. Z aktivnim tempomatom, samodejnim parkiranjem, aktivnim ohranjanjem na voznem pasu in še množico drugih asistenčnih sistemov.

Foto: David Šavli
Foto: David Šavli

Izrazit poudarek so namenili tudi voznim lastnostim, in lahko potrdimo, da je ceed čuječ in vodljiv. Res, ceed nikakor noče zaostajati, vozi vzporedno z najboljšimi.

A da vozi z najboljšimi, pomeni tudi to, da je njegova ponudba zelo raznolika, tudi cenovno. Kot recimo pri vzorniku golfu, tudi v ceedovi ponudbi obstajajo različice, ki utrip dvigajo predvsem ob pogledu na ceno, tudi tokrat preizkušeni ceed je eden tistih optimalnih. Kar pomeni, da ponudi veliko avta za manj kot dvajset tisoč evrov, ne pa tudi vsega tistega, s čimer vas lovi recimo uradna spletna stran.

Samodejni menjalnik je na voljo samo v top različici, prav tako se zdi nedosegljiv aktivni tempomat, kar je že malo bolj presenetljivo, saj nekako že postaja standard. Seveda pri tem razumemo, da ima takšna razporeditev različic v ponudbi kar nekaj soli in je posledica natančne analize, kaj Slovenci zmoremo in želimo kupiti.

Ključni tehnični podatki:
‒ na testu Kia ceed (1.4 turbo LX edition)

Mere:
‒ dolžina: 4,3 m
‒ medosna razdalja: 2,65 m
‒ obračalni krog: 10,6 m
‒ prtljažnik: 380 l
‒ masa: 1.315 kg

Pogon:
- 1,4-litrski štirivaljni turbobencinski motor
- moč: 103 kW
- navor: 134 Nm
- 6-stopenjski ročni menjalnik
- pogon na sprednji kolesi
- pnevmatike: 255/55 R16
- poraba: 5,8 l/100 km = 7,8 EUR/100 km
- posoda za gorivo: 53 l
- doseg: 913 km
- izpusti CO2: 139 g/km

Stroški pri 15.000 km in 5-letni uporabi:
- nakupna cena: 22.690 EUR
- stroški finančnega lizinga: 1.785 EUR/5 let
- stroški registracije: 6.041 EUR/5 let
- stroški vzdrževanja: 793 EUR/5 let
- stroški goriva: 5.855 EUR/75.000 km
- strošek 1 kompleta pnevmatik: 597 EUR
- vrednosti po 5 letih po Eurotaxu: 10.697 EUR
- stroški skupaj: 451 EUR/mesec