Leon je bil eden od dveh modelov, ki so si ju pri novonastali znamki Cupra izposodili od sestrske ali pa lahko rečemo kar matične tovarne Seat. Poteza se je v začetku leta 2018 zdela kar pogumna. Španci so si verjetno mislili, če je uspelo Japoncem, Nemcem, Francozom in še komu, bo tudi nam.
Po dobrih petih letih obstoja znamke lahko z gotovostjo trdimo, da je ideja padla na plodna tla. Španci so v začetku sicer verjetno razmišljali, da bo Cupra bolj ali pa predvsem športna znamka, koronavirus in pa predvsem (pre)hitra invazija električnih avtomobilov pa jih je rahlo potisnila v drugo smer.
Blagi hibrid
Na Cuprinem jedilniku so sicer še vedno zmogljivi športniki, prihajajo pa tudi druge, manj zmogljive različice. Četudi z manj moči so po drugi strani primernejše za širšo množico in kot tak je zagotovo tudi leon z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Za boljši občutek kupca ali pa zgolj proizvajalca je agregat sicer opremljen z blago hibridno tehnologijo, a je 48-voltni hibridni sistem v popolnosti samostojen in na njegovo delovanje voznik skoraj ne more vplivati. Dovolj je zgolj umirjen pritisk na pedal za plin, elektronika pa naredi svoje. Ko se to njej zazdi.
Če je to za nekoga slabost, je po drugi strani prednost, saj se z vožnjo oziroma delovanjem motorja vozniku ni treba ukvarjati. Čeprav z oznako eTSI, se 1,5-litrski bencinski motor vozi kot klasični bencinski motor, ki mu pomaga turbopuhalo. Ob odločnem pritisku na pedal plina je odzivnost hipna, motor se rad zvrti tudi v višje vrtljaje, seveda pa je večja tudi poraba goriva. V povprečju 7,5 litra za 100 dinamično prevoženih kilometrov. Umirjenost se izplača tako agregatu kot vozniku – brez težav je mogoče tudi povprečje petih litrov, pri čemer zagotovo na cesti ne boste med najpočasnejšimi.
Odličen v ovinkik
Druga zgodba je dinamična vožnja. 110 kilovatov sicer resda ni motorno razkošje, a je dovolj, da s tem leonom peljete zares hitro. Ne zgolj po avtocesti, njegov domači teren so predvsem ovinki. Agregat, menjalnik, podvozje in velikost avtomobila so povezani v homogeno celoto, ki ne pusti ravnodušnega tudi bolj zahtevnega in z vozniškim znanjem prežetega voznika.
Cupra leon prinaša vse tisto, kar je nekoč ponujal Seatov leon. Prijetno notranjost, ergonomijo na zavidljivi ravni in še vedno sedeže, ki sodijo v sam vrh razreda, v katerem se Leon vozi. Največja razlika med nekoč in danes pa so zagotovo gumbi in stikala. Takšnih pravih, ko uporabnik ve, da ga pritisne, je malo oziroma so bolj kot ne samo še na volanskem obroču. Upravljanje avtomobila, prezračevalne naprave, radie in zabavnega sistema se dogaja le še na osrednjem zaslonu. Morda za mlado generacijo nekaj popolnoma običajnega, sam pa se še vedno prištevam med tiste voznike, ki zagovarjajo vsaj kakšen fizični gumb.
Ti sicer na vožnjo ne vplivajo, vplivajo pa na počutje in predvsem prihranijo kakšen napačen pritisk, ko med vožnjo pritisneš nekaj popolnoma drugega od želenega. A po drugi strani je treba Seatov oziroma Cuprin osrednji zaslon pohvaliti za njegovo delovanje. Čeprav je to Volkswagnova zapuščina, deluje veliko bolje kot v nemških avtomobilih, predvsem zanesljiveje in hitreje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje