Še pred kratkim je bila ideja o športnem terencu s trizobom kar malce neverjetna, a zdaj je še kako resnična. Foto: Boštjan Podlogar
Še pred kratkim je bila ideja o športnem terencu s trizobom kar malce neverjetna, a zdaj je še kako resnična. Foto: Boštjan Podlogar
Levante v ovinkih grabi, kot bi mu pomagal tisti rimski bog s trizobom, ki krasi osrednji trg v Bologni. Foto: Boštjan Podlogar

Seveda je levante presenetljiv le na prvi pogled, danes so terenci tudi v luksuznem razredu nekaj običajnega, pravzaprav celo nekaj nujnega. In Maserati se je odločil, da bo svojega terenca ponudil, ne v quattroportejevem, ampak v ghiblijevem rangu, levante je torej avtomobil za okoli sto, ne pa za okoli dvesto tisoč evrov.

A italijanskega šarma mu res ne manjka, lesene elegance tudi ne, nas je recimo zmotil kvečjemu Chryslerjev multimedijski vmesnik na sredinski konzoli, kar smo rade volje rešili tako, da smo ga nadomestili s carplayem, ki je v tem avtomobilu deloval še izvrstneje kot v drugih. Je pa levante tudi nekoliko večji in prostornejši od na primer macana in podobnih, tako da že iz tega razloga posega nekoliko višje.

Hvalimo vozne lastnosti, levante namreč v ovinkih grabi, kot bi mu pomagal tisti rimski bog s trizobom, ki krasi osrednji trg v Bologni. So pa vozne lastnosti v precejšnji meri odvisne od izbire voznega programa. V osnovnem načinu comfort je namreč res zelo udoben, za naš okus celo preveč udoben, je namreč ukrojen po željah tistih, ki jim je najpomembnejše parkiranje z enim prstom oziroma še raje, z avtomatiko.

No, mi smo zato levanteja tako rekoč ves čas vozili v načinu sport! Kajti šele v tem načinu je levante pravi klasični maserati. Divji, bliskovit in v ovinkih kljub veliki masi kar lahkoten. Predvsem pa ta silovit veter iz Modene v načinu sport ponuja tisto, kar ga uvršča visoko nad tekmece iz Zuffenhausna in Coventryja. Namreč zvok motorja je močan, grob, vabljivo hrumeč in ta zvok … da, res je težko dojeti, da tega levanteja poganja dizelski motor. Pa mu zato čisto nič ne manjka.

Ključni tehnični podatki:
- na testu Maserati Levante (3.0, V6, D)

Mere:
- dolžina: 5 m
- medosna razdalja: 3 m
- obračalni krog: 11,7 m
- prtljažnik: 580 l
- masa: 2.205 kg

Pogon:
- trilitrski šestvaljni bencinski motor
- moč: 202 kW
- navor: 600 Nm
- 8-stopenjski samodejni menjalnik
- pogon na vsa štiri kolesa
- pnevmatike: 255/60 R18
- poraba: 8,1 l/100 km = 7,5 EUR/100 km
- posoda za gorivo: 80 l
- doseg: 920 km
- izpusti CO2: 189 g/km

Stroški pri 15.000 km in 5-letni uporabi:
- nakupna cena: 86.900 EUR
- stroški finančnega lizinga: 10.400 EUR/5 let
- stroški registracije: 11.069 EUR/5 let
- stroški vzdrževanja: EUR/5 let
- stroški goriva: 5.694 EUR/75.000 km
- strošek 1 kompleta pnevmatik: 1.052 EUR
- vrednosti po 5 letih po Eurotaxu: 40.585 EUR

- stroški skupaj: EUR/mesec