Čeprav je nano zelo majhen avtomobil, ki doseže hitrost 100 km/h, pa tisti, ki so ga že preizkusili, pravijo, da je občutek ob vožnji skoraj enak vožnji z običajnimi avtomobili. Foto: Tata Motors
Čeprav je nano zelo majhen avtomobil, ki doseže hitrost 100 km/h, pa tisti, ki so ga že preizkusili, pravijo, da je občutek ob vožnji skoraj enak vožnji z običajnimi avtomobili. Foto: Tata Motors
Tata nano
Serijsko je notranjost pričakovano slabo opremljena, vendar lahko večino dodatne opreme, kot jo poznamo pri nas, kupci naročijo. Foto: Tata Motors

Prodaja se je začela na domačem trgu, morebitni kupci pa bodo morali zanj odšteti 1 lakh oziroma 100.000 indijskih rupij (v naši valuti to znese 1.455 evrov). K začetni vsoti bo treba prišteti še nekaj davkov in seveda registracijo, kar bo avtomobil kar precej podražilo, a nad nanom vlada v Indiji vseeno veliko navdušenje.

Osnovna različica avtomobila prihaja na trg le v treh barvah, v njej pa boste zamanj iskali npr. radio ali klimatsko napravo, a pri Tati ponujajo tudi modele za zahtevnejše kupce – ti so opremljeni s centralnim zaklepanjem, z električnimi pomičnimi stekli (le sprednjimi) in imajo celo zadnji spojler.

Poceni in majhen, a spodoben avtomobil
Kljub določenim pomanjkljivostim in nizki ceni pa večina tistih, ki so ga imeli možnost preizkusiti, pravi, da je to povsem spodoben avtomobil. Narediti spodoben avtomobil za nizko ceno je bil tudi glavni cilj Tate, ki želi, da bi se indijske družine namesto s kolesi prevažale z majhnim, a relativno udobnim in varnim avtomobilom, ki izpolnjuje vse indijske varnostne ter okolijske normative. Nano sicer poganja motor 623cc z dvema cilindroma, ki razvije 25 kW (33 KM), za prenos moči pa skrbi štiristopenjski menjalnik. Končna hitrost je iz varnostnih razlogov omejena na 100 km/h. Ob nakupu dobi kupec tudi garancijo, ki velja 18 mesecev oziroma do prevoženih 24.000 kilometrov.


Na "tomboli" bodo izžrebali 100.000 kupcev

Zaradi velikega povpraševanja si je proizvajalec izmislil poseben način naročanja, ki je videti kot nekakšna tombola. Izmed vseh prijav (zahtevano je naplačilo 60 evrov, ki ga je treba plačati do 25. aprila) bo računalnik naključno izbral 100.000 tistih srečnežev, ki bodo prvi prejeli novega nana, in sicer od meseca julija naprej. Tisti, ki bodo ostali brez avtomobila, bodo lahko naplačilo dobili nazaj ali pa bodo počakali še nekaj mesecev in avtomobil kupili za 8,5 odstotka ceneje.

Še to: tatina tovarna v Gudžaratu naj bi na leto izdelala približno 350.000 primerkov, po mnenju nekaterih strokovnjakov pa naj bi se začetna številka gibala okoli 50.000 vozil na leto. V Evropi naj bi prve nane lahko kupili čez približno dve leti - ti bodo serijsko precej bolje opremljeni, a bodo dražji - okrog 5.000 evrov.

J. R.