Preizkusni 102EX bo služil za nabiranje vtisov v praksi. Foto: Rolls-Royce
Preizkusni 102EX bo služil za nabiranje vtisov v praksi. Foto: Rolls-Royce
Rolls-Royce 102EX
Značilni simbol na maski je prosojen in osvetljen. Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce sledi smernicam in bo tudi v praksi preizkušal združljivost vrhunskega avtomobilskega prestiža z alternativnim električnim pogonom.

V preizkusnem vozilu 102EX, ki je izdelan na osnovi modela phantom in se zato pojavlja tudi pod imenom phantom experimental electric, je klasični 6,75-litrski motor V12 z največjo močjo 453 KM in navorom 720 Nm nadomestil električni pogon. Sestavljata ga dva vodno hlajena električna motorja z največjo skupno močjo 290 kilovatov in navorom 800 Nm. Energijo za njuno delovanje pa zagotavlja do zdaj največji litij-ionski baterijski sklop, vgrajen v osebno vozilo, ki ima 96 celic vgrajenih na petih različnih mestih v velikem vozilu in 71 kWh shranjene električne energije. Za polnjenje iz klasičnega omrežja zato potrebuje kar 20 ur, priklop na trifazni priključek pa čas polnjenja skrajša na osem ur.

Rolls-Royce namerava letos s 102EX nabirati mnenja o vozilu med potencialnimi kupci, strokovnjaki, mediji in javnostjo, potem pa bo padla odločitev o nadaljnjem razvoju.

Leto dni za preizkušanje novosti
Kot poudarjajo pri izdelovalcu, še nimajo konkretnih načrtov o morebitni »serijski« izdelavi vozila kot je 102EX, dejstvo pa je da se vozilo od klasičnih prototipov razlikuje po svoji popolni izdelanosti in uporabnosti. Ker je primerno za cestno uporabo, nosi tudi oznako eksperimentalnega vozila EX.

Pri njegovi izdelavi so ohranili vse ključne elemente izhodiščnega phantoma, kar med drugim pomeni vrhunskost v udobni potniški kabini, kjer v izdatni meri prevladuje usnje, za vrhunsko podobo pa poskrbi končna ročna dodelava. So pa konstruktorji izkoristili možnost preizkušanja novosti in uporabili usnje, ki je bilo ustrojeno na bolj do okolja prijazen način in z izdatnejšo uporabo naravnih snovi za strojenje in barvanje. Poleg tega pa so del značilnih lesenih detajlov nadomestili z novimi materiali, predvsem z aluminijem.

Preizkušanje novih načinov polnjenja
Med pomembnejšimi tehnološkimi novostmi, ki jih bodo preizkušali pri 102EX pa je tudi do uporabnikov prijaznejši način polnjenja baterij. Kot poudarjajo konstruktorji, omogoča phantom EE poleg klasičnega polnjenja z električnimi kabli in fizičnim priklopom na omrežje tudi nekontaktno indukcijsko polnjenje. Vozilo ima namreč na dnu nameščeno indukcijsko ploščo, ki omogoča pri parkiranju nad ustrezno polnilno površino vgrajeno v tla tako rekoč samodejno polnjenje brez uporabe kablov.