Prius sodi med tehnološko napredne avtomobile, in to se med drugim kaže tudi v seriji uporabniških vmesnikov, s pomočjo katerih voznik komunicira z vozilom. Foto:
Prius sodi med tehnološko napredne avtomobile, in to se med drugim kaže tudi v seriji uporabniških vmesnikov, s pomočjo katerih voznik komunicira z vozilom. Foto:
Toyota
Čeprav ergonomija ni vrhunska (predvsem zaradi nerazumljivega mostička med voznikom in sovoznikom vlada v kabini občutek utesnjenosti) je vsaj nas spominjala na športno oz. kar dirkaško okolje. Foto: EPA

Prius ima po njegovi oceni zelo slaba sedeža za cenovni razred in ambicijo avtomobila. Voznikov sedež ima malo bočnega oprijema in kljub usnju daje vtis cenenosti in nedodelanosti. To pa je tudi edina resna pomanjkljivost, ugotavlja Martinčič. Čeprav ergonomija ni vrhunska (predvsem zaradi nerazumljivega mostička med voznikom in sovoznikom vlada v kabini občutek utesnjenosti), je vsaj nas spominjala na športno oz. kar dirkaško okolje.

Celotno oddajo APM lahko poslušate tukaj.

Prius sodi med tehnološko napredne avtomobile, in to se med drugim kaže tudi v seriji uporabniških vmesnikov, s pomočjo katerih voznik komunicira z vozilom. Nastavitev sistemov in podsistemov je ogromno, a tehnologije, recimo zapis hitrosti na vetrobranskem steklu, ki so bile še pred nekaj leti eksperimentalne, so v priusu vsakdanje. Voznik potrebuje nekaj dni, da se navadi na upravljanje z vsemi možnostmi in nauči izbirati najprimernejšo konfiguracijo pogona. Potem pa sledi le užitek in v veliki meri tudi izziv.

Dva režima vožnje: "power" in "eco"
Čeprav se pod motornim pokrovom skriva "hybrid synergy drive", trenutno eden najbolj naprednih pogonov, ton vožnji daje brezstopenjski menjalnik. Če nočemo, značilnosti hibridnega pogona v ničemer ne opazimo, brezstopenjsko samodejnost menjalnika pa je težko spregledati. Vozilo ponuja dva režima vožnje: "power" in "eco", od voznikove izbire pa je odvisno obnašanje tako menjalnika kot tudi odzivnost pogonskega sklopa. Zanimivo pa je to, da zaradi izjemno učinkovite rabe energije, kamor sodita sistem "start & stop" in aktivnejše delovanje elektromotorja, je v režimu "eco" priusa v hladnih zimskih jutrih skoraj nemogoče ogreti!

Za hibride kritiki že leta vpijejo, da so slepo črevo in da gre za predrago, prezapleteno in le na videz "zeleno" tehnologijo. Polni so podatkov, kako so izpusti pod 100 g/km le urbani mit in kako okolje med proizvodnjo priusa trpi bolj kot med proizvodnjo običajnega avtomobila. Mogoče vse to drži, a po skoraj 100 letih avtomobilskega razvoja je prius eno redkih vozil z radikalnim odmikom od tehnologije, ki je že zdavnaj potisnjena na rob svojih zmogljivosti.

Uporaben, z nizko porabo
"Če prius razumemo kot avto, ki hodi po svoji poti, ne glede na to, da se bo ta končala z visokim zidom, gre za hvalevreden in dobrodošel poskus. Ob tem pa je prius kljub nekaterim kompromisom, ki se kažejo predvsem v posrednosti tako volanskega obroča, kot zavor in podvozja, povsem normalno uporaben avtomobil, ki ga, vsemu navkljub, krasijo izjemno nizka poraba goriva ter pregovorna japonska natančnost in kakovost izdelave," končuje Martinčič.