Od leta 2003 so izdelali več kot 2 milijona primerkov prve generacije, mazda 3 pa je prejela več kot 90 raznih avtomobilističnih nagrad – med drugim je postala tudi Slovenski avto leta 2004. V Sloveniji se vozi nekaj več kot 2.100 mazdinih "trojk".
Zdaj je tudi pri nas že nekaj primerkov nove mazde 3, ki po mazdi 2 in mazdi 6 zaključuje prenovo modelov. Lahko ugotovimo, da je trojka povzela oblikovne poteze po manjši in večji sorodnici, sicer pa proizvajalec poudarja strategijo zmanjševanja mase vozila in povečano aerodinamičnost ter zmogljive pogonske sklope z nizko porabo goriva in izpusti ogljikovega dioksida.
Avtomobili z dizelskim motorjem v upadu
Kupci se v zadnjih letih spet bolj vračajo k bencinskim agregatom – v novi mazdi 3 najdemo 1,6-litrskega 77-kilovatnega in 2-litrskega 110-kilovatnega. Ob 1,6-litrskem 80-kilovatnem turbodizlu pa je tudi v trojki zdaj v ponudbi nova linija 2,2-litrskih turbodizlov – vgrajujejo dva – 110- oziroma 136-kilovatnega. V kombinaciji z 2-litrskim bencinskim motorjem je zdaj pri "trojki" v ponudbi tudi tako imenovani sistem start & stop, ki ob ustavljanju avtomobila ugasne motor, za vnovičen zagon pa uporablja zgorevalno energijo, odlikuje pa se tudi z zelo hitro odzivnostjo pri ponovnem zagonu.
Nova mazda 3 bo v Sloveniji naprodaj sredi maja, najnižjo ceno (14.990 eurov) pa so namenili tisti z 1,6 litrskim bencinskim motorjem – kar zadeva varnostno opremo, je dobro opremljena, nima pa klimatske naprave. Letošnji načrt je prodati 450 modelov Mazda 3, od teh 350 nove generacije.
Janez Martinčič, val 202/J. S.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje