Pri Volvu obljubljajo, da bo vožnja z novim S60 nekaj posebnega. Foto: Volvo
Pri Volvu obljubljajo, da bo vožnja z novim S60 nekaj posebnega. Foto: Volvo
Volvo S60
S60 bo zaradi kamere in radarja, ki bosta zaznavala gibanje vozila pred sabo, tudi samodejno speljeval. Foto: Volvo

Inženirji švedskega proizvajalca avtomobilov obljubljajo, da bo vožnja z novim S60 nekaj posebnega, tudi zaradi varnostnih sistemov, ki izrazito zmanjšajo možnost trka.

Avto, ki v kolonah vozi sam
Pri novem volvu S60 bodo premierno predstavili sistem Collision Warning, ki s pomočjo kamere v vzratnem ogledalu in radarja v prednjem delu spremlja dogajanje na cesti pred avtomobilom. Tako bo novi volvo "znal" ohranjati oziroma nadzirati hitrost vozila pred njim in bo s pomočjo sistema za samodejno zaviranje (ki mimogrede s 100-odstotno zanesljivostjo deluje le do hitrosti 30 km/h, op. a.) lahko samodejno vozil v kolonah ali zastojih. Vozniku pri tem ne bo treba storiti ničesar, saj bo S60 zaradi kamere in radarja, ki bosta zaznavala gibanje vozila pred sabo, tudi samodejno speljeval.

Usklajeno delovanje kamere in radarja
Naloga radarja je torej zaznavanje predmetov in določanje razdalje do njih, kamera pa skrbi za prepoznavanje oblike teh predmetov. Tako bo volvo po besedah predstavnikov podjetja postal najvarnejše vozilo tudi za pešče, saj radar in kamera lahko prepoznata tudi pešce in smer njihovega gibanja. S pomočjo tega sistema se vozilo pri hitrosti do 30 km/h uspešno izogne trku s pešcem, tudi če ta v zadnjem trenutku skoči pred vozilo. Za razliko od predhodnih modelov pa najnovejši sistem - sicer z manjšo zanesljivostjo izogibanja trkom - deluje tudi pri hitrostih, višjih od 30 km/h.

Po besedah strokovnjaka za varnost pri Volvu Thomasa Broberga so Skandinavci z novim varnostnim sistemom, ki so ga razvijali več kot 10 let, naredili velik korak k doseganju dolgoročnega cilja: da se do leta 2020 noben voznik ali potnik v volvu ne bi poškodoval.

J. S.