Povpraševanje po lahkih gospodarskih vozilih je bilo oktobra letos večje kot lani. Foto: M. Kr.
Povpraševanje po lahkih gospodarskih vozilih je bilo oktobra letos večje kot lani. Foto: M. Kr.

Evropsko združenje izdelovalcev avtomobilov je danes objavilo zbrane podatke o številu registracij novih lahkih gospodarskih vozil v 26 državah članicah Evropske unije - za Malto in Hrvaško podatki niso na voljo -, iz katerih je mogoče razbrati rast prodaje v oktobru. Letos oktobra je bilo v 18 državah registriranih več LGV-jev kot lani, s pozitivnim rezultatom pa se lahko pohvalijo tudi največji trgi, kot so na primer francoski s 36.136 registracijami, britanski z 22.473 in nemški z 20.068 registracijami.

Rast tudi na največjih trgih
Oktober predstavlja pomemben preobrat v slabem prodajnem letu predvsem za francoski in nemški trg, ki sicer po desetih mesecih še vedno ostajata pod lansko ravnijo. Prvi s 5,8 odstotka in drugi s 5,5 odstotka manjšo prodajo, le britanski je letos ves čas v vzponu, saj je število registracij po desetih mesecih večje že za okroglih 11 odstotkov.

Skupni seštevek 1.131.206 registriranih novih lahkih gospodarskih vozil je v primerjavi z lanskim desetmesečnim rezultatom 1.158.542 registracij sicer še vedno za 2,4 odstotka manjši, vendar pa bi morebitna nadaljnja rast prodaje v novembru in decembru končni letni rezultat morda lahko dvignila celo nad ničlo.

Rast zanimanja kupcev za lahka gospodarska vozila v zadnjem četrtletju leta sicer ni presenetljiva, saj je pogosto povezana s finančnimi rezultati podjetij in "pokrivanjem" prihodkov, pogostejše pa so tudi prodajne akcije trgovcev, ki želijo izboljšati svoje letne rezultate. O tem gotovo razmišljajo vsaj na 15 trgih držav članic Evropske unije s slabšo prodajo kot lani.

V Sloveniji je statistika zelo dobra
Med njimi sicer ni slovenskega kljub ne prav spodbudnim gospodarskim razmeram, saj statistika kaže, da je bilo v desetih mesecih v Sloveniji registriranih kar štiri odstotke več lahkih gospodarskih vozil kot lani, točno 5.492. Vendar pa je ob tem treba dodati, da je statistika eno, drugo pa realnost, v kateri kar nekaj novoregistriranih vozil hitro ostane brez slovenskih registrskih oznak in "organizirano" odpotujejo na druge trge.