Mercedes-Benz že nekaj let intenzivno preizkuša nove pogonske tehnologije, še posebej primerne za mestni promet. Foto: Daimler
Mercedes-Benz že nekaj let intenzivno preizkuša nove pogonske tehnologije, še posebej primerne za mestni promet. Foto: Daimler

Na videz majhen korak je pomemben za nadaljnji razvoj projekta, s katerim želi Evropska unija pospešiti uvajanje tehnološko naprednejših, varčnejših in predvsem čistejših vozil v avtobusni promet evropskih mest. CHIC (Clean Hydrogen in European Cities) temelji na intenzivnejši uporabi vodika, avtobuse z ustrezno tehnologijo pa v praksi že preizkušajo trije sodelujoči izdelovalci - Mercedes-Benz, Van Hool in Wrightbus, ki bodo prihodnje leto zagotovili vozila za pet evropskih mest. Avtobusi bodo začeli redno obratovati v Aarau, Bolzanu, Londonu, Milanu in Oslu, po izgradnji ustrezne infrastrukture pa naj bi v okviru prve stopnje projekta avtobuse s hibridnim vodikovim pogonom uporabljali v 14 evropskih regijah.

V Kölnu so se odločili za preizkušanje vozila domačega izdelovalca Mercedes-Benza, ki ustrezno tehnologijo električnega pogona z vodikovimi gorivnimi celicami ponuja v modelu citaro fuelcell hybrid.

Enake avtobuse že preizkušajo tudi v Berlinu in Hamburgu, pri Mercedes-Benzu pa poudarjajo, da so jim uspeli na podlagi predhodnih preizkušanj že povečati doseg brez polnjenja na 250 kilometrov in za 50 odstotkov zmanjšati porabo vodika. Mercedes-Benz je namreč v najnovejšega citara fuelcell hybrid vgradil nadgrajeno tehnologijo hibridnega električnega pogona z vodikovimi gorivnimi celicami in litij-ionskimi baterijami, ki so jo preizkušali med letoma 2003 in 2009 v 36 avtobusih, s katerimi so prevozili 2,2 milijona kilometrov v različnih mestih na treh različnih celinah.